نماینده مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بدقولی دولت نسبت به بحران دریاچه ارومیه

یک نماینده مجلس گفت: 95 درصد دریاچه ارومیه فاقد آب بوده و خشک شده است.

تاپ 1/// بدقولی دولت نسبت به بحران دریاچه ارومیهمحمد اسماعیل سعیدی دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهارکرد: متاسفانه دریاچه ارومیه در بحرانی‌ترین وضعیت خود قرار دارد، به طوری که 95 درصد دریاچه فاقد آب بوده و خشک‌ شده است.
وی ادامه داد: مشکل دریاچه ارومیه از سال 70 شروع و از همان موقع به مسئولان تذکرات لازم داده شده ولی از طرف مسئولان بی توجهی‌های زیادی صورت گرفته است.

سعیدی بیان کرد: از سال 90 بحران دریاچه ارومیه آغاز شده و هر روز هم بدتر می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به طوفان‌های نمکی ناشی از خشکی دریاچه ارومیه گفت: با توجه به گرم شدن هوا، رطوبت نمک‌ها از بین رفته و امکان دارد کوتاهی بعضی از دستگاه‌های دولتی این مشکل را به یک فاجعه زیست محیطی تبدیل کند. 

نماینده مردم تبریز درباره اقدامات دولت در جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: دولت یازدهم از ابتدا کمیته 21 گانه‌ای برای احیاء دریاچه ارومیه تشکیل داد و حدود هزار میلیارد تومان برای احیای این دریاچه بودجه اختصاص گرفت ولی با گذشت زمان این موضوع از طرف دولت جدی گرفته نشد و اقدام خاصی برای مهار این بحران انجام نگرفته است.

وی اضافه کرد: خشکی دریاچه ارومیه به چندین عامل بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن، عدم مدیریت منابع آب از سوی نیروی انسانی است، زیرا محدوده دریاچه ارومیه طی 8 سال گذشته تبدیل به زمین‌هایی شد که محصولات کشاورزی پر مصرف در آن کشت می شود.

سعیدی تاکید کرد: در جلوگیری از بحران خشکی دریاچه ارومیه همه دستگاه های دولتی، بخصوص محیط زیست، جهادکشاورزی ریاست جمهوری و مدیریت برنامه‌ریزی کشور، نقش اصلی را دارند.

نماینده مردم تبریز در پایان گفت: شرکت‌هایی که با ستاد احیای دریاچه ارومیه همکاری می کنند، درخواست می کنم تا فقط به جنبه مادی طرح نگاه نکنند و طرح‌های کاربردی که باعث احیای دوباره دریاچه ارومیه می‌شود،‌ارائه دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حیدرعلیپور
۰۱:۲۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
جاده شهید کلانتری که ازوسط دریاچه ارومیه رد شده عامل اصلی خشک شدن دریاچه می باشد چون که شش چشمه جوشان درست در مسیر جاده کلانتری قرار گرفته که درصورت خاکبرداری چشمه
Iran (Islamic Republic of)
حیدرعلیپور
۰۱:۲۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
جاده شهید کلانتری که ازوسط دریاچه ارومیه رد شده عامل اصلی خشک شدن دریاچه می باشد چون که شش چشمه جوشان درست در مسیر جاده کلانتری قرار گرفته که درصورت خاکبرداری چشمه
آخرین اخبار