کوهپایه‌زاده : فعالیت 6 وکیل در پرونده بابک زنجانی کذب است

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: صحبت‌های اخیر در رابطه با کار 6 وکیل در پرونده بابک زنجانی کذب است و وجاهت قانونی ندارد.

کوهپایه‌زاده :دستگاه قضایی در پرونده بابک زنجانی قاطع عمل کرده استرسول کوهپایه‌زاده وکیل پرونده بابک زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین وضعیت پرونده موکلش اظهار داشت: مطلب جدیدی در پرونده وجود ندارد و ظاهراً اولین جلسه دادگاه طبق قرار قبلی 11 مهر برگزار می‌شود، هرچند که فرصت کافی برای مطالعه پرونده وجود ندارد.


وی در خصوص علنی برگزار شدن جلسات دادگاه گفت: حقیقتاً هم به عنوان یک شهروند و هم به عنوان وکیل مدافع بابک زنجانی به دلایل مختلف موافق علنی برگزار شدن دادگاه هستم.


وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: نزدیک به 21 ماه است که در بازداشت به سر می‌برد و طرف مقابل با در اختیار داشتن تمام امکانات رسانه‌ای به صورت یک طرفه بابک زنجانی را تحت شدیدترین اتهامات قرار داده است که بخش قابل توجهی از آن‌ها صحت ندارد.


وی افزود: معتقدم هستم اگر دادگاه علنی برگزار شود، هم افکار عمومی متوجه می‌شوند که صحبت‌هایی که طی 2 سال گذشته مطرح شده است، چقدر قرین به صحت است و هم اهل فن و حقوقدان‌ها متوجه خواهند شد که اتهامات وارده بر متهم چقدر موجه است.


کوهپایه‌زاده گفت: البته تشخیص علنی و یا غیرعلنی برگزار شدن دادگاه برعهده دستگاه قضایی و صراحت قانون است.


وی در خصوص اتهامات وارده به موکلش گفت: بارها از رسانه‌ها و مسئولان درخواست کردم که از قضاوت زودهنگام تا صدور رأی دادگاه اجتناب کنند اما متأسفانه این روند همچنان ادامه دارد که مجبور شدم نامه‌ای به ریاست جمهوری ارسال و از ایشان درخواست کنم که از مسئولان بخواهند از اخلاق اسلامی و قانون تبعیت کنند اما مجدداً این صحبت‌ها که اغلب حاوی افترا و نشر اکاذیب است، ادامه دارد.


وکیل مدافع بابک زنجانی با اشاره به صحبت‌های روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: سخنان حجت الاسلام محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری دیروز در واقع یک هشدار و انزار عمومی بود و به عنوان یک شهروند و وکیل سخنان ایشان را دفاع از حقوق و کرامت اشخاص حتی در جایگاه متهم نشانه‌ای از اقتدار دستگاه قضایی می‌دانم.


کوهپایه‌زاده افزود: نکته‌ای که در این پرونده وجود دارد، این است که این پرونده آزمونی است برای همه، چه برای من به عنوان وکیل که در چارچوب حق دفاع کنم، چه برای شکات که اخلاق اسلامی رعایت کنند و چه برای دستگاه قضایی که در واقع ضمن این که از حقوق ملت دفاع می‌کند بسیار قاطع از حقوق اشخاص نیز دفاع کند.


وی گفت: به طور قطع دستگاه قضایی در خصوص این پرونده بسیار قاطع عمل کرده است و یقین دارم با حفظ این اقتدار و بی‌طرفی سرانجام تصمیمی عادلانه در رابطه با این پرونده صادر می‌کند.


وکیل مدافع بابک زنجانی در خصوص صحبت‌های اخیر امیرعباس سلطانی مبنی بر تلاش وکلای بابک زنجانی در عقب انداختن زمان دادگاه بیان داشت: جناب آقای سلطانی که خود نماینده مجلس و آشنا به قوانین هستند به خوبی می‌دانند که مطابق مقررات در پرونده‌های کیفری هر فرد بیش از سه وکیل نمی‌تواند داشته باشد.


وی گفت: این صحبت که گفته شد بابک زنجانی 6 وکیل دارد، کذب محض است و وجاهت قانونی ندارد، در حال حاضر در پرونده کیفری بابک زنجانی یک وکیل وجود دارد و این صحبت‌ها می‌تواند از مصادیق نشر اکاذیب و قابل پیگیری باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار