کوهپایه زاده: قرار نبود پولی به شرکت نفت پرداخت شود

وکیل مدافع متهم نفتی گفت: بر اساس این که تمام اموال زنجانی در اختیار شرکت نفت قرار دارد قرار نبود پولی به این شرکت پرداخت شود.

کوهپایه زاده: قرار نبود پولی به شرکت نفت پرداخت شودرسول کوهپایه زاده وکیل مدافع متهم نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی و قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص صحبت های روز گذشته خود مبنی بر پرداخت بدهی موکلش اظهار کرد: قرار نبود هیچ مبلغی به حساب شرکت نفت واریز شود و این مطلب که در برخی رسانه ها عنوان شده بود وکیل زنجانی حرف خود را پس گرفته است، صحت نیست.

وی افزود: اگر مسئولان مصاحبه روز گذشته بنده را به دقت مطالعه کنند متوجه می شوند که در این مصاحبه عنوان شده بود دارایی های متهم نفتی 2600میلیارد تومان برآورد شده که اگر این مبلغ را از میزان بدهی کسر کنند بخشی از بدهی موکلم به شرکت نفت پرداخت می‌شود.

وکیل مدافع متهم نفتی گفت: مطلبی که گفته می شود وکیل زنجانی حرفش را پس گرفته یا پولی واریز نشده  و یا بانک مرکزی آن را تایید نکرده درست نیست.

کوهپایه زاده بیان کرد: موکلم حرفی در دادگاه زد که باید به آن توجه شود. زنجانی در دادگاه گفت اگر شرکت نفت توانست فقط 5دلار به شماره حساب هایی که بانک مرکزی معرفی کرده واریز کند و رسید آن را به دادگاه ارائه دهد تمام اتهامات خود را می‌پذیرد زیرا این حساب ها قابلیت واریز پول را ندارند .

وی افزود: جالب اینجاست که مسئولان خودشان هم می دانند، تحریم هستند و نمی‌توانند پولی را از طریق این حساب ها انتقال دهند. اگر می توانستند 100میلیارد دلاری که بابت فروش نفت در خارج از کشور داریم پس می‌گرفتند.

وکیل مدافع متهم نفتی تصریح کرد: شرکت نفت و بانک مرکزی می دانند که در شرایط تحریم هیچ کس قادر به انتقال پول نیست و مطلبی هم که دیروز از رسانه ها از حانب بنده عنوان شد این بود که بر اساس برآورد دادستانی بر روی اموال زنجانی 2600میلیارد تومان از بدهی موکلم کسر و پرداخت شده است.

کوهپایه زاده در خصوص این که موکلش می‌گوید هیچ نفتی از شرکت نفت تحویل نگرفته است، پس این بدهی بابت چیست؟ اظهار داشت: صحبت های موکلم درست است و بنده هم گفتم مطالباتی که شرکت نفت ادعا می‌کند مربوط به پرداخت بانک مرکزی به موکلم بوده که پرداخت شد و قسمتی از مطالبات که مربوط به فروش محمولات نفتی می‌شود مورد اختلاف با شرکت نفت است که در دادگاه مشخص می‌شود.

وی گفت: صحبت های زنجانی که عنوان می کند معامله ای با شرکت نفت نکرده درست است زیرا اسناد و مدارک نشان می دهد محموله های نفتی از طریق شرکت HK به فروش رسیده است و این مسئله مهم دارای پیچیدگی های فراوانی است که در دادگاه روشن می‌شود.

وکیل مدافع متهم نفتی در خصوص صحبت های موکلش که در دادگاه گفته بود وزیر نفت اگر می‌تواند بدهی 5/8 میلیارد یورویی شرکت نفت را از شخص دیگری پس بگیرد، افزود: این موضوع دارای حساسیت های بالایی است و نمی‌توان زیاد در موردش در رسانه ها صحبت کرد.

کوهپایه زاده بیان کرد: امیدوارم مسئولان ذی‌صلاح قضایی به این پرونده نیز رسیدگی کنند. بر اساس اطلاع بنده موضوع این پرونده با پرونده موکلم شباهت های فراوانی وجود دارد.

وی گفت: البته تفاوت هایی هم بین این دو پرونده وجود دارد بر حسب صحبت های شرکت نفت زنجانی 2 میلیارد یورو به این شرکت پرداخت می کرد در صورتی که شخص مذبور نزدیک به 5/8 میلیارد یورو به شرکت نفت بدهکار است.

وکیل مدافع متهم نفتی تصریح کرد: جالب اینجاست که شرکت نفت از موکلم بابت بدهی ضمانت‌نامه هایی از جمله چک و املاک را به عنوان وثیقه در اختیار دارد و حتی موکلم در اختیار دستگاه قضایی است در صورتی که از این شخص نه هیچ ضمانتی گرفته و نه فرد خاصی در اختیار دستگاه قضایی است . در نهایت صلاحیت بررسی و اظهار نظر دراین خصوص دراختیار نهاد های ذی‌صلاح نظارتی و قضایی است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۴
ای بابا مفسد بعدی کیه؟ خب معرفی کنید. طوری که این آقا گفته مملکت را غارت کردند.پس نهادهای نظارتی و امنیتی چکار میکنند.امام زمان(عج) تو رو خدا ظهور کن.
آخرین اخبار