مجبوریم درمورد مسائل دیگر هم با آمریکا مذاکره کنیم

کارشناس علوم سیاسی با بیان این که ما باید وحدت داشته باشیم و جلوی نفوذ را بگیریم، گفت: مذاکره نشانه تدبیر و عقلانیت و برای استفاده از قدرت یک کشور برای گرفتن امتیاز بیشتر است و ما در آینده مجبور خواهیم شد در مورد مسائل دیگری هم مذاکره کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی مطهرنیا کارشناس علوم سیاسی شب گذشته در مناظره با قدیری‌ابیانه در دانشگاه بیرجند با بیان این که امریکا به دنبال آقایی بر جهان است و هیچ گونه پنهان‌کاری در این زمینه ندارد، گفت: نرمش قهرمانانه نیازمند ابراز پهلوانانه است.
 
وی با بیان این که برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان به کشور باید ابتدا جلوی فساد درونی کشور گرفته شود، افزود: نفوذ یک اصل پذیرفته شده طبیعی است، نفوذ یک امر جاری در زندگی ما است.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که ما با روسیه هنوز در مورد انرژی هسته‌ای قرارداد می‌بندیم، گفت: ما دانش، فهم و ادراک داریم و باید اطلاعات را بگیریم، درک کنیم و درست بیان کنیم، آیا انگلیس و روسیه نمی‌خواهد نفوذ کنند. در سال 2008 قدرت آمریکا 20 درصد بود؛ اما الان 30 درصد شده است. آیا نفت یک کالای استراتژیک است که ما باز می‌گوییم آمریکا می‌خواهد منافع نفتی را کنترل کند.
 
مطهرنیا با بیان این که امروز اسلام مقابل اسلام ایستاده است، بیان داشت: آمریکا می‌گوید در مورد استفاده از بمب اتم همه کشورها را مستثنی کردیم، به جز ایران و کره شمالی.
 
وی با بیان این که آمریکا در حال حاضر روزانه 12.5 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند از عربستان هم بیشتر و در سال 2020 بزرگ‌ترین تولید کننده نفت خواهد بود، افزود: ما چه میزان در اقتصاد مقاومتی پیشرفت کرده‌ایم هنوز در تعریف آن مانده‌ایم. چه استراتژی فرهنگی داریم؟ اگر می‌خواهیم با آمریکا بستیزیم باید جلوی فساد خودمان را بگیریم.
 
این کارشناس سیاسی با بیان این که آمریکاستیزی تنها به گفتن مرگ بر آمریکا نیست، گفت: ما گفتیم می‌توانیم تنگه هرمز را ببندیم؛ اگر راست می‌گویید ببندید؛ ببینید چه می‌شود.
 
مطهرنیا با بیان این که ما باید وحدت داشته باشیم و جلوی نفوذ را بگیریم، گفت: مذاکره نشانه تدبیر و عقلانیت و برای استفاده از قدرت یک کشور برای گرفتن امتیاز بیشتر است و ما در آینده مجبور خواهیم شد در مورد مسائل دیگری هم مذاکره کنیم و 10سال دیگر ایران و آمریکا شریک استراتژیک هم خواهند بود.
 
وی با بیان این که اگر در بیرون قوی باشیم نفوذ نمی‌پذیریم، گفت: مذاکره یک نوع تهاجم برای گرفتن امتیازات بیشتر است.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که به جای رو در رویی، معبرهای نفوذ را ببندیم، ما باید به جای درگیری، وحدت داشته و آگاه باشیم، گفت: این که هر کس سخن نقدی بگوید، بگوییم نفوذی درست نیست. نقد منصافانه و دفاع باید وجود داشته باشد.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار