نقش مستقیم دلالان در فوتبال ایران

فوتبال کشورمان در سال های اخیر چالش های فراوانی را طی کرده است و دلالان نیز یکی از معضل های غیر مستقیم اخیر نیزامروزه به شدت و به طور مستقیم در فوتبال تاثیر گذار است.

نقش مستقیم دلالان در فوتبال ایران
به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فوتبال یکی از ورزش‌های محبوب بین مردم دنیاست.بسیاری از مردم سراسرجهان، مسابقات فوتبال را دنبال می‌کنند و از تماشای آن لذت می‌برند. در بسیاری مواقع مردم یک کشور، برای پیروزی نماینده فوتبالشان درمسابقه‌ای مهم، مثل جام جهانی دعا نیایش می‌کنند و با پیروزی تیمشان شاد و با شکست، غمگین و ناراحت می‌شوند. این بازیکنان هستند که با تلاششان می‌توانند تساوی را به دل هواداران فوتبال بیاورند.

بازیکنانی چون مسی، رونالدو، مارادونا،پله و... از جمله فوتبالیست‌هایی هستند که به دلیل مهارت‌های بالایشان، طرفداران فراونی دارند.
در این فوتبال، استعدادهای فراوانی وجود دارد، که برای رسیدن با آرزوها و اهداف خود، مجبورند، به واسطه‌ها، مدیربرنامه‌ها و یا بعضا دلال‌ها مراجعه کنند تا به وسیله آنها به تیم‌های مختلف جذب شوند. این استعدادها، اگر پدران متمولی داشته باشند، می‌توانند با پرداخت مبالغ درخواستی دلالان وارد فوتبال شوند اما اگر بنیه‌ مالی ضعیفی داشته باشند، آرزوهایشان برباد می‌رود.

در این خصوص گفته می‌شود، برخی دلالان خواهان دریافت نیمی از قرارداد آن بازیکنان آینده‌دار می‌شوند. شاید علت این موضوع، نقص برخی قوانین کشورها باشد. در صورتی که در فوتبال روز دنیا در تیم‌های پایه استعدادنگری و ضابطه اندیشی، نقش‌های اساسی دارند. نمونه بارز این قضیه لیونل مسی است. وی با وجود بیماری خاص که داشت، به دلیل استعداد عجیبی که داشت،جذب باشگاه بارسلونا و مدرسه فوتبال لاماسیا شد. از نمونه‌های دیگر می‌توان به کاسیاس،ژاوی،راموس،اینیستا و.. اشاره کرد.

 درباره حضور دلالان در فوتبال ایران گفت‌و‌گویی کردیم با ناصر فریادشیران، از کارشناسان و مربیان کشور، فریاد شیران در این باره گفت به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:

** ناصر فریادشیران: نمی‌توان جلوی دلالان را گرفت

بحث دلالی، بحث روز فوتبال کشورمان است. البته فساد همیشه است. اما در سال‌های اخیر متاسفانه بیشتر شده است. به حدی فساد افزایش یافته که حتی بازیکنان سالم برای بازی در تیم‌های مختلف باید با دلالان ارتباط برقرار کنند.دلالانی که به صورت یک شبکه بزرگ مافیایی در فوتبال تشکیل دادند و از راه حرام پول به جیب می‌زنند. این که دلالان از کجا آمده‌اند و را نمی‌دانم. اما واقعیت که وجود دارد، این است که دیگر به سختی می‌شود جلوی آن‌ها را گرفت. رسانه‌هاف بازیکنان، مدیران و حتی مجلس شورای اسلامی در تلاش‌اند که بتواند. جلوی پیشرفت این افراد را بگیرند.

وی افزود: در فوتبال ایران مدیر، بازیکن، سرپرست، لیدر و حتی تدارکات دلال داریم. ما در بحث داوری هم دلال داریم. من در حال حاضر مربی تیم ک هستم و دارم به وضوع می‌بینم که 85 درصد تیم ک با دلالی بسته شده است. شاید باورش سخت باشد اما 60 تا 70 درصد فوتبال ایران دردستان دلالان است.عزیز محمدی و حاج علیپور بزرگترین موانع مقابل این دلالان فاسد بودند و با رفتنشان دوباره حضور دلالان بیشتر شد.

 فریاد شیران درباره چگونگی کار دلالان ادامه داد: یک بازیکن می‌خواهد در فوتبال ایران فعالیت کند. مجبور است که با یک دلال همکاری کند. به طور مثال باید بخشی از مبلغ قراردادش را به دلالان بدهد. الف. م بازیکنی بود که توانایی ثابت بازی کردن در باشگاه و تیم ملی را داشت، اما دلان کاری کردند که دیگر خبری از وی نیست. بازیکنانی هم هستند که در کل فصل تنها 2 بازی انجام می‌دهند و هر سال تیم دارند. بعد آقای کفاشیان می‌گویند که فساد در فوتبال ایران نیست! واقعا در فوتبال ما دلال‌ها حضورندارند؟ آن‌ها تاثیرگذار نیستند؟ دلالی به اسم ب م وجود دارد که بسیاری از مربی‌های خارجی را وارد فوتبال ایران می‌کند.

وی راه‌حل برطرف‌شدن این مشکلات را حضور افراد انقلابی در فوتبال دانست و اظهار کرد: باید افرادی مثل حاج علیپور به فوتبال برگردند تا ما از این چالش بزرگ به سلامت عبور کنیم. در غیر این صورت اوضاع بدتر هم خواهد شد. کار به جایی رسیده است که در تیم‌های پایه هم صدای پای دلالان به گوش می‌رسد. باید دید با حضور پرقدرت دلالان در فوتبال ایران، چه آینده‌ای در انتظار این ورزش محبوب خواهد بود؟

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

برچسب ها: دلالان ، فوتبال ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۰:۲۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
به یک دلال نیاز دارم
آخرین اخبار