جشنواره عمار ناشی از فعالیت در راستای دغدغه‌های انقلاب است

امام جمعه وحیدیه شهریار، با بیان اهمیت توجه به راه‌های نفوذ فرهنگی، تکیه بر فرهنگ داخلی را عامل جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین کریم شائق، امام جمعه وحیدیه شهریار، درباره جشنواره عمار اظهار کرد: هنرمند برتر، کسی است که بتواند موضوعات مناسب و مفید را با زبان خوب مطرح کند.

وی در همین باره ادامه داد: اگر افراد، سخن خوب داشته باشند، ولی به درستی بیان نکنند، آن جذابیت و تأثیرگذاری را نخواهد داشت. هنر هم مانند سخنوری، روشی است تا ایده‌ها و اهداف فرهنگی در قالبی جذاب ارائه شود.

حجت‌الاسلام و‌ المسلمین شائق، بازگشت به فرهنگ داخل را باعث بی‌نیازی از دیگران ذکر و خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 105 سوره مائده می‌فرمایند به خودتان توجه کنید و قدر و ارزش خود را بدانید، اگر به فرهنگ، شخصیت و توانمندی خود تکیه کنید، آن وقت کسانی که گمراه هستند، برای شما خطری ایجاد نمی‌کنند. 

امام جمعه وحیدیه اضافه کرد: جشنواره مردمی فیلم عمار فرصتی است که از طریق آن، می‌توان، شخصیت‌های برجسته داخلی و شهدا را تبلیغ و معرفی کرد.

 وی در همین باره، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) درباره حمزه سیدالشهدا فرمودند از رشادت‌ها و شجاعت‌های عمویم بگویید تا در نسل‌های بعدی فراموش نشود و هنر هم یک وسیله است تا این الگوسازی، موثرتر و زیباتر ارائه شود.

حجت الاسلام و‌المسلمین شائق، با پیشنهاد توجه به سوژه‌هایی مثل شهادت آیت الله مدنی، آیت الله قاضی، آیت الله اشرفی اصفهانی، آیت الله دستغیب و آیت الله صدوقی در محراب، اظهار داشت: این سوژه‌ها اصلا در کشور شناخته شده نیستند و به آن‌ها توجه نشده در حالی‌که از جمله شخصیت‌های برجسته کشورمان، محسوب می‌شوند و می‌توان با استفاده از ابزار هنر، آن‌ها را معرفی و الگوسازی کرد.

وی در همین باره ادامه داد: تلاش‌های جشنواره عمار نیز که ناشی از فعالیت در راستای دغدغه‌های دین و انقلاب هست، قابل تقدیر است.

حجت الاسلام و المسلمین شائق که سابقه بازیگری تئاتر در دوره جوانی و نوجوانی را در کارنامه دارد و دو دوره داوری جشنواره‌ تئاتر شهرستان رباط کریم را برعهده داشته است، اظهار کرد: پیشینه هنر، باعث شکل‌دهی مناسب ذهن می‌شود و در این زمینه جشنواره عمار، یک فرصت خوب هنری جهت توجه به الگوهای مناسب در کشور است.

وی در پایان، با اشاره به تخریب فرهنگ در برخی از فیلم‌ها اظهار کرد: باید با شناسایی نقاط قوت و ضعف و آسیب‌شناسی وضعیت سینما، از تولید فیلم‌های مسئله‌دار و شبهه‌دار، جلوگیری کنیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار