گزارش نیویورک تایمز: ائتلاف جهانی علیه داعش یا نبرد یک سویه آمریکا با داعش؟/ متحدان عربی، پشت آمریکا را خالی می کنند

قرار است آمریکا حملات هوایی خود را علیه مواضع داعش در سوریه تشدید کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی تغییرات ایجاد شده در ترکیب ائتلاف جهانی علیه داعش پرداخت. 

در این گزارش آمده است: متحدان عرب آمریکا که در آغاز ماموریت ائتلاف جهانی علیه داعش، با اعزام جنگنده های خود به محل های درگیری کوشیدند نقش پررنگی ایفا کنند، اکنون با گذشت یک سال، دیگر تحرکی جدی از خود نشان نمی دهند. این درحالیست که آمریکا قرار است بر شدت حملات خود علیه مواضع داعش در سوریه بیفزاید.

در ادامه این گزارش آمده است: با وجود اینکه مقامات آمریکایی می کوشند درگیر جنگی یک سویه با داعش نشوند، متحدان این کشور و به ویژه متحدان عرب، از میدان نبرد با داعش گریخته اند.
عربستان و امارات جنگنده های خود را از آسمان سوریه به یمن آورده اند و با انصارالله می جنگند. اردن نیز به نشانه همبستگی با عربستان، جنگنده های خود را در اختیار سعودی ها قرار داده است. آخرین پرواز جنگنده های بحرینی بر فراز آسمان سوریه نیز در ماه فوریه (31 روز منتهی به 13 اسفند) انجام شد. در این میان، قطر گشت زنی هایی را در آسمان سوریه داشته است. با این وجود، نقش این کشور نیز در ائتلاف جهانی علیه داعش چندان پررنگ نبوده است.

در این گزارش آمده است: آخرین پرواز جنگنده های اماراتی بر فراز آسمان سوریه در ماه مارس (31 روز منتهی به 12 فروردین) انجام شد. جنگنده های سعودی نیز در ماه سپتامبر(31 روز منتهی به 10 مهر) و جنگنده های اردنی هم در ماه اوت ( 31 روز منتهی به 10 شهریور) در آسمان سوریه دیده شدند. این درحالیست که متحدان عرب آمریکا بر این باورند که علی رغم کاهش حضورشان در طرح ائتلاف جهانی علیه داعش، اقدامات مؤثری را از لحاظ کیفی انجام داده اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: متحدان غربی آمریکا نیز از شدت اقدامات خود علیه مواضع داعش در عراق و سوریه کاسته اند. در این میان، نخست وزیر جدید کانادا اعلام کرده است کشورش از ائتلاف جهانی علیه داعش کنار خواهد کشید. فرانسه و استرالیا نیز از شدت اقدامات خود علیه مواضع داعش کاسته اند. در خصوص انگلیس نیز باید گفت دیوید کامرون – نخست وزیر این کشور – اعلام کرد پارلمان انگلیس باید در این خصوص تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
زمانی که پیرو شیطان باشید همین میشه ! دست از کارهای بی شرمانه ای که انجام میدید دست بردارید ! اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید !!!
آخرین اخبار