ادعای نیویورک تایمز:

آمریکا باید نگران کابوس هسته ای پاکستان باشد

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد پاکستان در آینده ممکن است به سومین قدرت هسته ای جهان تبدیل شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد: پاکستان ظرف یک دهه‌ی آتی ممکن است به سومین کشور مجهز به تسلیحات هسته‌ای در جهان تبدیل شود. به همین دلیل آمریکا باید نگران کابوس هسته‌ای پاکستان باشد. این در حالی است که آمریکا دو سال وقت خود را صرف مذاکره با ایرانی کرد که حتی یک سلاح هسته ای هم ندارد. 

نیویورک تایمز همچنین مدعی شد: با توجه به این که پاکستان هم اکنون حدود 120 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و همچنان به تولید سلاح‌های هسته‌ای ادامه می‌دهد، ممکن است طی یک دهه‌ی آینده -- پس از آمریکا و روسیه -- به سومین قدرت هسته‌ای جهان تبدیل شود. اگر این پیش بینی صحیح باشد، تا ده سال آینده، پاکستان از لحاظ دارا بودن تسلیحات هسته‌ای حتی از کشورهای بزرگ هسته‌ای مانند چین، فرانسه و انگلیس نیز پیشی خواهد گرفت. 

به ادعای این روزنامه آمریکایی، سرعت رشد و افزایش زرادخانه هسته‌ای پاکستان در حال حاضر از هر کشور دیگر در جهان بیشتر است و این مسئله نگرانی هایی را برانگیخته است. نیویورک تایمز همچنین مدعی شد پاکستان، سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را که می تواند هند را هدف قرار دهد، به سلاح‌های هسته‌ای خود افزوده است. این مسئله که پاکستان محل استقرار گروه‌های مختلف تروریستی است نیز باعث بروز نگرانی هایی شده است. 

این روزنامه همچنین نوشت: تلاش برای متقاعد کردن مقامات پاکستانی در خصوص لزوم مهار برنامه هسته‌ای ، نباید منحصر به آمریکا شود. این امر باید یک مسئولیت بین‌المللی باشد. 
به نوشته نیویورک تایمز، قدرت‌های جهانی، دو سالِ کامل برای مذاکره با ایران در جهت مهار و محدود کردن برنامه هسته‌ای این کشور وقت صرف کردند. این در حالی است که ایران حتی یک سلاح هسته‌ای هم در اختیار ندارد. 

این روزنامه همچنین نوشت: رقابت میان هند و پاکستان باعث شده است که هر دو کشور در جهت افزایش زرادخانه‌های هسته‌ایِ خود با شدت و جدیتِ هرچه بیشتر تلاش کنند. در هر صورت، رقابت تسلیحات هسته‌ای در جنوب آسیا مستلزم معطوف شدن توجه بیشتر و جدی‌ترِ بین‌المللی است. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار