لغو قرارداد استرداد مهاجران غیر قانونی پاکستان با اروپا

دولت پاکستان قرارداد استرداد مهاجران غیر قانونی این کشور را از اروپا لغو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، چودری نیسار علی خان، وزیر کشور پاکستان روز شنبه اعلام کرد دولت این کشور قرارداد پذیرش مجدد اتباع پاکستانی را که به طور غیر قانونی به خاک اروپا مهاجرت کرده اند، لغو می کند.

وزیر کشور پاکستان اظهار داشت کشورهای اروپایی از قراردادی که سال 2010 بین اسلام آباد و اتحادیه اروپا به امضا رسید، سوء استفاده می کنند.

به گفته این مقام پاکستانی، کشورهای غربی باید بر اساس قرارداد امضا شده، آن دسته از اتباع پاکستانی یا دیگر کشورها را که به شکلی غیر قانونی از این کشور راهی اروپا شده اند، پس از بررسی به پاکستان باز گرداند، اما اخیرا، کشورهای اروپایی بدون مراجعه به اطلاعات ارائه شده از سوی اسلام‌آباد، به بازگرداندن اتباع پاکستانی اقدام می کنند.

سال گذشته، نزدیک به 90 هزار تبعه پاکستانی که قصد مهاجرت و یا سفر به کشورهای غربی داشتند، به کشورشان بازگردانده شدند.

علی خان در ادامه تاکید کرد مسئولان مبادی ورودی کشورهای اروپایی، بدون بررسی های لازم و به اتهام تروریست بودن، از ورود شماری از اتباع پاکستان به خاک اروپا جلوگیری کرده اند.

این تصمیم پاکستان در حالی اتخاذ می شود که روز پنجشنبه گذشته، 12 نفر از جمله 9 پاکستانی به اتهام دستکاری در مدارک خود و تلاش برای ورود به اروپا در قالب مهاجران، در یونان بازداشت شدند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار