کامرون: اواسط سال آینده زمان مناسبی برای برگزاری همه پرسی است

نخست وزیر انگلیس تاریخ پیشنهادی خود را برای برگزاری همه پرسی عضویت این کشور در اتحادیه اروپا اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس، در صورتی که رهبران دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جریان نشست دسامبر (آذر) خود با بخش عمده طرح اصلاحات وی در این اتحادیه موافقت کنند، حامی برگزاری همه پرسی خروج یا باقی ماندن کشورش در اتحادیه اروپا در ژوئن سال آینده (خرداد 95) است.

کامرون قرار است درباره روابط کشورش با 28 کشور اتحادیه پیش از عملی کردن طرحش برای برگزاری همه پرسی، مذاکراتی انجام دهد.

دفتر دیوید کامرون اعلام کرد لندن هنوز تصمیمی درباره تاریخ این همه‌پرسی نگرفته است. در بیانیه این دفتر آمده است: همانطور که نخست وزیر اظهار داشت، نتایج مذاکرات با اتحادیه اروپا، بر سر تعیین زمان برگزاری این همه‌پرسی در چارچوب ضرب‌الاجل پایان سال 2017 ، تاثیرگذار است.

کامرون قرار است فردا سه‌شنبه نامه خود به "دونالد تاسک،" رئیس شورای اروپا را به منظور تشریح مطالباتش در زمینه اصلاحات در اتحادیه اروپا، منتشر کند. وی همچنین قرار است هشدار دهد که اگر نتواند به توافقی با اتحادیه اروپا دست پیدا کند، ممکن است از خروج انگلیس از این اتحادیه حمایت کند.

نخست وزیر انگلیس از جانب دیگر رهبران اتحادیه اروپایی متقاعده شده است نباید این رای‌گیری به تاخیر افتد زیرا احتمالا تابستان سال آینده بحران بعدی مربوط به مهاجران در راه است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار