آیا کتابخوانی توانسته جایگزین شبکه‌های اجتماعی شود؟

امروزه شبکه‌های اجتماعی مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده و استفاده از آن به گونه‌ای شده است که حتی افراد از فرهنگ زیبای کتابخوانی به دور کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه باید به گونه‌ای  نهادینه شود که مخاطبان حتی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانند گروه‌های کتاب‌خوانی متعددی را راه‌اندازی کنند و این فرهگ غنی را به دهکده ؟ متصل کنند.
 
اما در این خصوص ربابه غفارتبریزی روانشناس بالینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: با توجه به این‌که امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی وسعت زیادی پیدا کرده و جوانان را غرق و مات و مبهوت  در این شبکه‌ اجتماعی کرده فرصت مطالعه و لذت خواندن کتاب را از میان جوانان کاهش داده است.
 
وی ادامه داد: افراد باید از دوران کودکی عادت به کتاب خواندن داشته باشند و مطالب آن باید گونه‌ای باشد که مخاطبان را به سمت و سوی خود جلب کند و این مطالب باید به گونه‌ای طراحی شود در عین ؟ اصول اسلامی را رعایت کند به دل مخاطبان بنشیند و پاسخ‌گوی نیازهای نسل‌های مختلف جامعه باشد.
 
غفار تبریزی با بیان اینکه والدین نقش مهم و لسلسی را در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارن عنوان کرد: والدین به‌عنوان هسته اصلی در نهاد خانواده محسوب می‌شود و آنان با تشویق ؟ الگوی کتابخوانی برای فرزندانشان آن‌ها را در جهت فرهنگ غنی کتابخوانی رهنمون سازند.
 
این روانشناس در پایان گفت: اگر والدین با در نظر گرفتن محصولات فرهنگی برای فرزندانشان، یک محیط مناسب را برای خواندن کتاب فراهم کنند می‌توانند کتابخوانی را در جامعه ترویج دهند. همچنین راه‌اندازی گروهی کتابخوانی همراه با جوایز در فرهنگسراها و ؟ کتابخوانی نیز در ترویج کتابخوانی میتواند ؟ باشد اما، آن چیزی که مسلم است این است که باید فرهنگ کتابخوانی را در جامعه نهادینه کنیم و کتاب‌ها باید بتواند پاسخگوی نسل‌های مختلف جامعه باشد.
 

انتهای پیام / 
برچسب ها: کتابخوانی ، فرهنگ ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار