در آستانه هفته کتاب؛

کتاب را باید به خانه ورزشکار برد

ما باید کتاب را حتی در قالب کتاب‌های تخصصی به خانه ورزشکار ببریم.

روبن شاهوردی مدیر عامل انجمن فرهنگی ناشران کتاب ورزشی در خصوص میزان علاقه ورزشکاران به مطالعه، به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر برخی از ورزشکاران ما کتاب نمی‌خوانند و در این شرایط باید کتاب را به خانه وزرشکار ببریم.

وی افزود: مهم این است که من معتقدم ورزشکار ما خود به خود به طرف مطالعه و کتاب نمی‌رود و تا زمانی که میزان مطالعه خود را به جزوه‌ای دو صفحه‌ای‌ محدود کرده، علاقه‌ای به کتاب‌خوانی نخواهد داشت.

مدیر عامل انجمن فرهنگی ناشران کتاب ورزشی اظهار داشت: ما ورزشکار را به بهانه مربیگری پشت میز مدرسه می‌کشانیم و به جای معرفی کتاب، به آن‌ها جزوه می‌دهیم و این یعنی فدراسیون نمی‌خواهد به ورزشکاران تحمیل کند که کتاب بخرند.

شاهوردی ادامه داد: بی‌علاقگی فدراسیون‌های ورزشی به تحمیل خرید کتاب به ورزشکاران در صورتی است که هر ساله بودجه‌ای در اختیار سازمان‌ها قرار می‌گیرد که بخشی از آن باید صرف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی شود اما در حال حاضر حتی 2 درصد از این بودجه نیز در فدراسیون‌ها صرف ترویج فرهنگ مطالعه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که فدراسیون‌های ما با معرفی کتاب در کلاس‌های مربیگری، اجبار کردن ورزشکاران به مطالعه این کتاب‌ها و تعیین معیاری برای ارزشیابی درست می‌توان ورزشکاران را به مطالعه علاقه‌مند کند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار