در نشست خبری اولین همایش نشر و کتاب مطرح شد؛

اقتصاد نشر و ترویج کتابخوانی از محوریت‌های همایش نشر و کتاب است

همایش نشر و کتاب یک روزه 26 آبان با اهداف مختلف در حوزه کتاب در کتابخانه ملی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز نشست خبری اولین همایش ملی کتاب و نشر با حضور مطلبی دبیر علمی همایش و میرامین محمدی دبیر اجرایی برگزار شد.

مطلبی دبیر علمی همایش ضمن اشاره به اهداف برگزاری همایش عنوان کرد: اواخر نمایشگاه کتاب امسال به این نتیجه رسیدیم که در حوزه اقتصاد نشر کار‌های اندکی صورت گرفته، به همین خاطر محوریت این همایش را اقتصاد نشر در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: البته یکی از محوریت‌های دیگر این همایش کتابخوانی است؛ چرا که روز به روز عناوین کتاب‌های مختلف افزایش می‌یابد اما خواننده این کتاب‌ها کاهش پیدا می‌کند.

مطلبی با اشاره به مقالات ارسال شده به این همایش اظهار داشت: همایش نشر و کتاب یک روزه است و از 80 مقاله‌ای که به ما رسیده دو سوم آن پذیرفته شده. در واقع 50 مقاله را برای داوری انتخاب کردیم.

وی افزود: در روز‌ همایش 12 مقاله در 3 پنل ارائه می‌شود و 9 مقاله هم به صورت پوستر خواهیم داشت. همچنین داور‌های انتخاب شده اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و افراد اهل قلم و اهل نظر هستند.

در ادامه نشست سید حسن میر امین محمدی دبیر اجرایی همایش عنوان کرد: اولین همایش کتاب و نشر دو سال پیش به صورت علمی و جدی اتفاق افتاد و امسال محور‌های اصلی همایش موضوع اقتصاد نشر، صنعت و سیاستگذاری فرهنگی است. البته فکر کردیم که بهترین زمان برای برگزاری همایش را در هفته کتاب انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: 26 آبان در کتابخانه ملی این همایش آغاز می‌شود و 9 صبح مراسم افتتاحیه با سخنرانی رئیس کتابخانه ملی و صلاحی معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را خواهیم داشت و این همایش تا 5 بعدازظهر ادامه دارد.

میرامین محمدی تصریح کرد: در این همایش یک روزه مقالاتی ارائه می‌شود که در نهایت این مقالات مورد داوری قرار می‌گیرند و در اختتامیه همایش مقاله برتر انتخاب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 5 مجموعه حامی برگزاری این همایش هستند و مهمترین هدف ما شناسایی ظرفیت‌های علمی کشور است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار