هم‌اکنون ادبیات داستانی در حال سقوط است

در حال حاضر این نوع ادبی به سمت پایین حرکت می‌کند و در حال سقوط است. این مسئله را می‌توان از تعطیلی فراوان کتابفروشی‌ها از سال گذشته تا امسال مشاهده کرد.

مهدی رضایی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به وضعیت کنونی ادبیات داستانی گفت: آنچه هم‌اکنون در ادبیات داستانی تجربه می‌کنیم با رکود تفاوت زیادی دارد. در حال حاضر این نوع ادبی به سمت پایین حرکت می‌کند و در حال سقوط است. این مسئله را می‌توان از تعطیلی فراوان کتابفروشی‌ها از سال گذشته تا امسال مشاهده کرد.

وی افزود: هم‌اکنون تغییری در حوزه ادبیات داستانی به سمت پیشرفت مشاهده نمی‌کنیم و مسئله مثبتی از سال گذشته تا امسال در این نوع ادبی رخ نداده است.

این نویسنده با اشاره به تأثیرات منفی در حوزه نشر و تولید کتاب بیان کرد: هم‌اکنون وضعیت نویسندگان مانند سینماگران است، این هنرمندان به دلیل نبود اطمینان از وضعیت اکران فیلم خود به سراغ تولید فیلم نمی‌روند.

نویسندگان نسبت به سینماگران وضعیت بهتری دارند، به دلیل آنکه این قشر بودجه زیادی را برای تهیه اثر خود صرف نمی‌کند. در صورتی که کتاب وی منتشر نشود، آن را در گوشه‌ای می‌گذارد.

رضایی ادامه داد: ما تنها از وجود کلمه‌ای به نام «هفته کتاب» در نشر کشور اطلاع داریم اما هیچ کنش خاصی را در زمینه نویسندگی پس از این هفته نمی‌بینیم. هفته‌های کتاب نیز مانند سایر مناسبت‌ها در طول یک هفته تمام می‌شود اما پس از آن به طور کامل از ذهن می‌رود.

وی تصریح کرد: در هفته کتاب نیز مانند سایر مناسبت‌ها هیچگونه اتفاق خاصی نمی‌افتد. اگر در طول سالیان گذشته اتفاق خاصی در حوزه ادبیات پس از هفته کتاب رخ داده است، به ما نشان دهند. در طول یک سال گذشته، شاهد تأثیر منفی در حوزه نشر و کتاب بودیم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار