باید از داروهای بیماران تالاسمی حمایت شود

وزیر بهداشت گفت: داروی بیماران تالاسمی گران نشده‌ بلکه حمایت بیمه از آنها کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت داروهای بیماران تالاسمی عنوان کرد: روز گذشته خبری مبنی بر افزایش قیمت یکی از داروهای موردنیاز بیماری تالاسمی منتشر شد اما ادعای من بر این است که این دارو به هیچ وجه گران نشده است مگر آن که حمایت بیمه از آن کاهش یافته باشد.

وی عنوان کرد: متأسفانه بیمه تأمین اجتماعی به صورت یک طرفه حمایت خود از این بیماری را کاهش داده است و این کاهش به معنای آن است که بیماران تالاسمی که به عنوان بیماران خاص شناخته می‌شوند بایستی خودشان هزینه‌های این دارو را پرداخت نمایند.

هاشمی خاطرنشان کرد: دولت آئین نامه‌ای را تصویب نموده و اعلام کرد: هیچ یک از بیمه‌های خصوصی و دولتی حق کوچک کردن سبدهای حمایتی خود از بیماری‌ها را ندارند و در این زمینه تأمین اجتماعی تخلف کرده است و این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

افزایش ده درصدی آمار ایدز در کشور
وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی همچنین در خصوص افزایش بیماری ایدز در کشور عنوان کرد: در مورد این بیماری آمار افزایش ده درصدی را شاهد بودیم که به دلیل افزایش آسیب‌های اجتماعی این بیماری‌ها نیز افزایش می‌یابند و متأسفانه گاهی اوقات خدمات بهداشتی برای این گونه بیماری‌ها در نظر گرفته می‌شود، دچار حاشیه شده که اعتقاد من بر این است، نباید تحت تأثیر این حاشیه‌ها قرار گرفت.

وی ضمن تأکید بر ضرورت تلاش در جهت پیشگیری از گسترش بیماری‌های واگیر افزود: بخش کوچکی از این کار برعهده‌ی وزارت بهداشت و قسمت عمده‌ی کار بر عهده‌ی سایر دستگاه‌های اجرایی می‌باشد.

بدیهی است، اگر اعتیاد و یا جرم و جنایت افزایش یابد، در بخش سلامت هم مشکلاتی از جمله افزایش بار بیماری‌های اعصاب و روان و بیماری‌های مقاربتی همچون ایدز به وجود می‌آید، که باید در خصوص پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی که منجر به این بیماری‌ها خواهد شد تصمیمات مشخصی گرفته شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.