محسنی بند پی: مرکز آفرینش کرج همچنان در حالت تعلیق / اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبارات تا پایان سال ۹۴

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: حکم مرکز آفرینش کرج که تخلفاتی در زمینه تنبیه بدنی وآزار واذیت معلولان داشت همچنان صادر نشده و وضعیت این مرکز در حالت تعلیق است.

محسنی بند پی: مرکز آفرینش کرج همچنان در حالت تعلیق / اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبارات تا پایان سال ۹۴به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سئوال خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان مبنی برتعیین تکلیف مرکز نگهداری از معلولان آفرینش در کرج، اظهار کرد: حکم مرکز آفرینش کرج که مخصوص نگهداری از معلولان بود و تخلفاتی در زمینه تنبیه بدنی وآزار واذیت معلولان داشت همچنان صادر نشده و وضعیت این مرکز در حالت تعلیق است. 

وی در ادامه افزود : دادستانی وظیفه بازپرسی وکار بر روی این پرونده را برعهده دارد و ما منتظر تکمیل پرونده و اعلام حکم دادستانی هستیم.

محسنی بندپی تاکید کرد: سازمان بهزیستی در نظر دارد مرکزی را به عنوان مرکز رصد آسیب های اجتماعی در برنامه ششم و یا قبل از تصویب برنامه ششم راه اندازی کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در رابطه با ارائه تجهیزات کمک توان بخشی، گفت: در بازدید رئیس جمهور از مراکز درمانی معلولان بهزیستی وظایف و مسئولیت هایی را برای سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  دراین زمینه تعیین کرده اند تا با ارائه این خدمات بتوانیم از ظرفیت های معلولان در جامعه بهره ببریم. 

وی با اشاره به اعتبارات دولتی، تصریح کرد: دولت در سال ۹۴، ۲۵ میلیارد تومان اعتبارات به بهزیستی و کمیته امداد اختصاص داده که تا کنون ۱۲میلیارد تومان دریافت کرده ایم و تا پایان سال ۱۳ میلیارد تومان دیگر برای بهبود تجهیزات کمک توان بخشی دریافت خواهیم کرد. 

محسنی بندپی در رابطه با مجوز مراکز ترک اعتیاد میان مدت خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی کشور صدور مجوز را برای مراکز ترک اعتیاد میان مدت متوقف کرده تا با بررسی کارشناسی و دقیق تر هم امکانات و فضای مناسب تر و هم افراد با تجربه و مشاوران متخصص رابرای این امر مهم اختصاص دهد تا شرایط برای ترک اعتیاد افراد معتاد به نحو مطلوب فراهم شود.

وی در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص کارت معلولیت، بیان کرد : تمام مقدمات صدور کارت برای معلولان فراهم شده و در استان کهکلویه وبویر احمد از این کارت رو نمایی شده و در حال حاضر به معلولان ارائه می شود و ما امیدواریم در سال ۹۵ این کارت با سرعت بیشتر و در سطح کلان به نحو مطلوب ارائه شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار