ساری ؛

برچسب های کنترل اصالت و سلامت کالا تضمین کننده سلامت جامعه

وجود برچسب های کنترل اصالت و سلامت کالا تضمین کننده سلامت جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همایش مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور گفت: حدود یک سال است که برچسب های جدید کنترل اصالت و سلامت کالا بر کالاها نصب می شود و افراد می توانند با سامانه پیامکی و یا اسکن کدهای روی محصول با تلفن هوشمند همراه خود از اصالت کالا مطمئن شوند.

سعیدی افزود: نظارت بر زنجیره تامین، توزیع، عرضه محصولات سلامت محور، ایجاد نظام رهگیری و ردیابی محصولات سلامت محور، ایجاد نظام پایش و کنترل کیفی و کمی، ایجاد سیستم واکنش سریع و فراخوان محصولات نامنطبق در سراسر کشور از اهداف اصلی برچسب های اصالت و سلامت کالا به شمار می رود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به برچسب نداشتن برخی از کالاهای سلامت محور اشاره کرد و تصریح کرد: باید نظارت ها در حوزه سلامت آنقدر قوی باشد تا کسی جرات تخلف نداشته باشد.

سعیدی با بیان اینکه کشورهای پاکستان، چین و هندوستان بزرگترین تولیدکننده و عرضه کننده داروهای تقلبی در جهان هستند، افزود: داروها، مکمل ها، فرآورده های آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و نوشیدنی، تجهیزات و ملزومات پزشکی از مواردی هستند که باید از قاچاق آن ها جلوگیری شود.

وی از برخورد جدی با متخلفان قاچاق کالاهای سلامت محور خبر داد و یادآور شد: انواع وسایل آرایش و بهداشتی، عطر و ادکلن، فرآورده های دهان و دندان، انواع سرم، آمپول، محصولات غذایی، آشامیدنی، مکملهای غذایی، شامپوها، فرآورده های اصلاح، مایع های ظرف شویی و دستشویی، لکه برها، رنگ های مو و ماسک ها نمونه هایی از موارد آرایشی، بهداشتی هستند که باید دارای برچسب کنترل اصالت و سلامت کالا باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران هم در این همایش از کشف 16 هزار و 400 قلم کالای قاچاق در هفت ماه نخست امسال در مازندران خبر داد و گفت: سلامت مردم قابل معامله نیست و از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

محمدپور عمران افزود: وجود کالای قاچاق در حوزه سلامت مضر است و آسیب های جدی به مردم جامعه وارد می کند.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران باید در زمینه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور گروه های همیار محور داشته باشیم و از مردم برای حفظ سلامتی خودشان استفاده کنیم.

محمدپور با تاکید بر اینکه باید مجازات های سنگین تری برای متخلفان حوزه سلامت در نظر گرفته شود، یادآور شد: افزایش بازرسی ها برای برخورد با افرادی که سلامت مردم را به خطر می اندازند از اولویت های صنعت، معدن و تجارت است.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: برچسب ، سلامت ، اصالت ، اسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.