تئاتر در هفته‌ای که گذشت؛

از لغو اجرای اپرای عروسکی سعدی تا بازگشت مسافر آستانه

اجرای اپرای عروسکی سعدی که قرار بود در قالب رپرتوآر گروه تئاتر عروسکی آران اجرا شود، منتفی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  این هفته دنیای تئاتر با اتفاقاتی همراه بود که در ادامه میخوانید.

خبرهایی از گوشه و کنار تئاتر
حسین مسافر آستانه این روزها مشغول تمرین نمایش «جان گز» به کارگردانی نیما دهقان است. «جان گز» متنی اپیزودیک نوشته هاله مشتاقی نیا است که از هشتم آذر ماه با بازی علیرضا آرا، غزاله رشیدی، فرزین صابونی، علی صالحی، دایانا فتحی، هومن کیایی و حسین مسافر آستانه که نیمی از گروه ۱۳ نفره بازیگران این نمایش را تشکیل می دهند روی صحنه می رود.
 
اجرای اپرای عروسکی سعدی که قرار بود در قالب رپرتوآر گروه تئاتر عروسکی آران اجرا شود، منتفی شد. بهروز غریب‌پور، سرپرست گروه عروسکی آران، در این‌باره گفت: به دلیل یک‌سری حاشیه‌هایی که در اولین اجرای اپرای عروسکی سعدی (به دلیل حضور یکی بازیگر خواننده‌ی زن) به وجود آمد و مسائلی که گویا همچنان ادامه دارد، تصمیم گرفتیم صبوری پیشه کنیم تا سوء تفاهم‌ها برطرف شود.
 
آیین‌نامه جدید تاسیس شعب استانی انجمن هنرهای نمایشی ایران با تاکید بر تشکیل گروه های پروانه دار نمایش و تبیین نقش این گروه ها در انتخابات هیات رییسه انجمن به ادارات کل ارشاد اسلامی استان ها ابلاغ شد.
 
همزمان با برپایی هفته‌ی تئاتر لهستان در تهران آتیلا پسیانی نمایش تک نفره‌ای را اجرا می‌کند.
 
هادی مرزبان این روزها مشغول تمرین نمایش «بازار عاشقان» با ۷۵ بازیگر حرفه‌ای و همچنین دانشجوی تئاتری است.
 
باران کوثری، نوید محمدزاده، سعید چنگیزیان و نيلوفر زوارق  بازیگران تازه ترین نمایش رضا گوران با عنوان «شب آوازهایش را می خواند» هستند.
 
به دلیل مشکلاتی که در تالار شمس به وجود آمد سلسله برنامه­‌های نمایشنامه خوانی «پنج شب، پنج نمایشنامه نویس» با همکاری تماشاخانه باران و مجموعه فرهنگی چهارسو به این مجموعه­ ها منتقل شد.
 
نمایش «مرد نیست» به نویسندگی ابوالقاسم غلامحیدر و کارگردانی مشترک سجاد بابایی و ایمان سلیح از ۱۷ آبان ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت.
 
نمایش «تاریخ انقضا» به نویسندگی کاوه مهدوی و کارگردانی مریم معترف روز یکشنبه ۱۷ آبان اجرای خود را در تالار مهر حوزه هنری آغاز کرد.
 
رحمت امینی مدرس و کارگردان تئاتر، نمایشنامه «برگزین» نوشته حمیدرضا آذرنگ را برای حضور در دومین سوگواره خمسه آماده می کند.
 
ایوب آقاخانی از اجرای نمایش «سه‌گانه پاریسی» در هفته اول آذرماه در تالار شمس خبر داد و عنوان کرد وقایع این اثر نمایشی در نیمه شب سردی در ایام کریسمس در پاریس رخ می دهد.
 
آرش عباسی در حال آماده سازی نمایش «پدران، مادران و فرزندان» با حضور بازیگرانی از چند کشور جهت شرکت در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت است.
 
 
 
چند خط از جشنواره های تئاتر
 
اصغر همت، محمد حسن معجونی و حمید پورآذری اعضای گروه ارزیابی و انتخاب آثار بخش تئاتر خیابانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شدند
 
سی و دو اثر شرکت کننده در بخش تئاتر خیابانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر رقابت خود را برای حضور در مرحله نهایی جشنواره از روز دوشنبه هجدهم آبان ماه امسال آغاز کرده‌اند و اعضای هیات انتخاب آثار این بخش ، روز دوشنبه 25 آبان ماه به تماشای اجراهای زنده می‌نشینند.
 
خوانش و نقد و بررسی ۱۰ نمایشنامه برگزیده مسابقه نمایشنامه نویسی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از بیست و پنجم آبان در تالار مشاهیر تئاتر شهر تهران آغاز می شود.
 
تئاتر باران به منظور تشویق و حمایت از تئاتر دانشگاهی و پشتیبانی و معرفی نسل جوان به بدنه تئاتر حرفه ای، اقدام به برگزاری نخستین «هفته تئاتر دانشگاهی» از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته نمایش می کند فراخوان نخستین «هفته تئاتر دانشگاهی» توسط تئاتر باران منتشر شد.
 
مرکز محافل و جشنواره و همچنین مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت را همراهی می‌کنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار