سیروس نفیسی، داستان‌نویس و منتقد ادبی:

حرفه كتابداران، حرفه‌ای ارزشمند و مؤثر است

کتابداران کسانی هستند که بیشتر ساعت‌های روز خود را در کتابخانه و در کنار کسانی طی می‌کنند که برای گرفتن کتاب به آن‌ها مراجعه دائم دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داستان‌نویس و منتقد ادبی و سرپرست گروه ادبی «نقد چهارشنبه» از کتابداران به عنوان یکی از نیروهای انسانی مؤثر در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یاد کرد و گفت: کتابداران کسانی هستند که بیشتر ساعت‌های روز خود را در کتابخانه و در کنار کسانی طی می‌کنند که برای گرفتن کتاب به آن‌ها مراجعه دائم دارند. این ظرفیتی است که باید به آن بها داده شود.
 
سیروس نفیسی با اشاره به اینکه بسیاری از این افراد تحصیلات کتابداری دارند و می‌توانند کمک مؤثری در زمینه بهبود اوضاع فرهنگی كشور داشته باشند ادامه داد: کتابخانه‌ها با حضور این افراد که حرفه ارزشمندی دارند معنادار می‌شود. پس ما باید تلاش داشته باشیم تا بیشتر با این قشر ارتباط بگیریم. ارتباط کتابداران با نویسندگان می‌تواند اتفاق خوشایندی باشد و پیامد‌های مثبتی برای معرفی کتاب خوب به بار بیاورد.

سرپرست گروه ادبی «نقد چهارشنبه» در پایان از همه کتابداران خواست تا در گروه‌ها و شبکه‌های مجازی که به معرفی تازه‌های کتاب می‌پردازند، عضو شوند و گفت: نمی‌دانم کتاب‌های تازه چطور به کتابخانه‌ها راه پیدا می‌کنند. یکی از مسائلی که می‌تواند مخاطب کتاب را به کتابخانه‌ها بکشاند و جذب مطالعه کند، همین کتاب‌های تازه هستند. کتابداران با نزدیک‌تر شدن به فضای نویسندگان و انتشاراتی‌ها می‌توانند هر چه بیشتر با سلیقه مخاطب و تازه‌های کتاب آشنا شوند و به این شکل طرحی نو در کتابخانه‌ها دراندازند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار