قزوین ؛

اختصاص بیش از 12 میلیارد تومان برای تعادل‌بخش سفره‌های آب زیرزمینی قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: 12 میلیارد و 700 میلیون تومان برای تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمینی استان قزوین تخصیص یافته که 4 میلیارد تومان آن برای خرید و نصب کنتورهای هوشمند است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حمید قزوینی در جلسه اتاق فکر آب استان قزوین در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد، افزود: وضعیت آب سد طالقان نسبت به سال‌های قبل بهتر است به گونه‌ای که شاهد افزایش حجم آب آن تا 33 میلیون مترمکعب هستیم.

قزوینی با بیان اینکه در حوزه تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمینی استان قزوین حرکت بسیار خوبی آغاز شده است، ادامه داد: تاکنون 932 حلقه چاه آب مدیریت شده و 584 حلقه چاه آب دیگر نیز مسدود شده است که در نتیجه این اقدامات تاکنون 157 میلیون و 300 هزار مترمکعب از آب منابع زیرزمینی این استان صرفه‌جویی شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه چاه‌های آب غیرمجاز صنعتی در سطح استان قزوین عنوان کرد: تاکنون 93 حلقه چاه آب صنعتی غیرمجاز در سطح این استان شناسایی شده که در حال بررسی برای تعیین تکلیف و انسداد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین تصریح کرد: نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب دستگاه‌های اجرایی استان قزوین هنوز تغییر زیادی نکرده اما در حال پیگیری هستیم و اگر هرچه سریع‌تر نسبت به نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب اقدام نکنند با همکاری شرکت توزیع برق نسبت به قطع برق چاه‌های آب آن‌ها اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تأمین آب شرب برخی از شهرهای استان قزوین افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود تا هشت سال آینده مشکل آب شهر بیدستان برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در مورد استفاده کشاورزان از آب رودخانه شاهرود نیز محدوده‌ای که در داخل استان قزوین است، مشکلی وجود ندارد و حقابه کشاورزان این استان در این محدوده محفوظ است اما محدوده خارج از آن مربوط به استان گیلان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با بیان اینکه یکی از اولویت‌های این شرکت نصب کنتورهای هوشمند روی چاه‌های آب است، اظهار کرد: در سال گذشته به منظور ترغیب کشاورزان به منظور نصب کنتورهای هوشمند روی چاه‌های آب کشاورزی تسهیلاتی در نظر گرفته شد که کشاورزان استقبالی از آن نکردند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین یادآور شد: به منظور عدم انحصاری بودن نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در حال حاضر 6 شرکت کنتورسازی مورد تأیید وزارت نیرو قرار گرفته‌اند که از تولیدات آن‌ها برای مدیریت برداشت از چاه‌های آب می‌توان استفاده کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.