تلاش قانونگذاران ویسکانسین آمریکا برای تحریم ایران

قانونگذاران جمهوری خواه ایالت ویسکانسین آمریکا قصد دارند با ارائه لایحه ای، توافق هسته ای ایران را محدود کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کریستین ساینس مانیتور، قانونگذاران جمهوریخواه ایالت "ویسکانسین" آمریکا در لایحه ای خواستار منع سرمایه گذاری در شرکت هایی شدند که در داخل ایران یا با این کشور تجارت انجام می دهد.  به عقیده آنها، این لایحه می تواند توافق هسته ای "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا را محدود کند.

این لایحه که بوسیله دو قانونگذار جمهوری خواه به نام های "دال کوینگا،" و "سناتور لیه ووکمیر،" ارائه شد، مانع از تجارت سرمایه گذاران با هر شرکتی که با ایران همکاری یا در این کشور سرمایه گذاری می کند، می شود.  این لایحه همچنین هیئت سرمایه گذاری ویسکانسین را از انعقاد قرار داد با دولت ایران یا مقامات ایرانی منع می کند. این هیئت همچنین از سرمایه گذاری در شرکتهایی که خدمات یا کالاهایی را برای ایران تولید می کنند یا می فروشند، منع شده است. 
"کوینگا" ساکن واواتوسا و "ووکمیر" ساکن بروکفیلد در ویسکانسین هفته گذشته در نامه ای از قانون گذاران آمریکایی خواستند از این طرح –که پاسخی به توافق هسته ای باراک اوباما است -- حمایت کنند. 

کوینگا در این خصوص گفت: این لایحه برای محدود کردن برنامه های هسته ای ایران، کمک بسزایی باشد. شاید با این شیوه، شرکت های کوچک و بزرگ در تجارت با ایران تجدید نظر کنند.
هیئت سرمایه گذاری ویسکانسین حدود 98.5 میلیارد دلار در کشورهای مختلف سراسر جهان سرمایه گذاری می کند. ایران و کشورهای 1+5 ماه تیر در خصوص برنامه هسته ای ایران به جمع بندی نهایی دست یافتند. بر اساس این توافق، تحریم های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران به تدریج لغو خواهند شد. لغو تحریم ها راه شرکت های اروپایی را برای آغاز تجارت با ایران هموار خواهد کرد. جمهوری خواهان به شدت با این توافق هسته ای مخالف هستند؛ زیرا مدعی شده اند ایران قابل اعتماد نیست. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار