توکلی در تذکر شفاهی:

کوتاهی هیئت رئیسه در اعلام وصول «لایحه شفاف سازی هزینه‎های انتخابات» پذیرفتنی نیست

نماینده تهران در تذکری به عدم اعلام وصول «لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی» به هیئت رئیسه مجلس انتقاد کرد.

کوتاهی هیئت رئیسه در اعلام وصول «لایحه شفاف سازی انتخابات» پذیرفتنی نیستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد توکلی نماینده تهران در تذکری مبنی بر عدم اعلام وصول «لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی» که روز گذشته دولت آن را به مجلس ارجاع داده است، گفت: هیئت رئیسه مجلس عذری مبنی بر عدم اعلام وصول لایحه مذکور داشته و گفته است که ما صفی از طرح‌های دوفوریتی داریم.

وی با بیان اینکه طرح‌های دوفوریتی را نمی‌شود در صف دستورات مجلس نگه داشت افزود: هر تعداد لایحه و طرح باید به سرعت اعلام وصول و در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نماینده مردم تهران با اشاره به اهمیت لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی، متذکر شد این طرح به نوعی باعث جلوگیری از فسادهای احتمالی در انتخابات خواهد شد، بنابراین مجلس در اعلام وصول این طرح کوتاهی کند این طور وانمود خواهد شد که مجلس در موضع اتهام قرار دارد و می‌ترسد که مردم از منابع و هزینه‌های انتخاباتی با خبر شوند.

توکلی خطاب به رئیس مجلس تصریح کرد: خواهشمندم هیئت رئیسه به این موضوع سریعا رسیدگی کنند و امروز این لایحه را اعلام وصول کنند. 

نماینده مردم تهران همچنین در ادامه طی تذکر دیگری به طرح دائمی کردن احکام بودجه، گفت این طرح با آیین‌نامه سازگار نیست و موضوعات متنوع دارد.

وی افزود: نمی‌توان به این شکل لایحه بودجه را تقدیم مجلس کرد و اگر هم بشود، به فرض اینکه طرح هم طرح درستی باشد کمیسیون‌های مشترک نمی‌توانند تنها کمیسیون بررسی کننده این طرح باشند چرا که کمیسیون‌های فرعی همه باید در این موضوع دخالت کنند.

در ادامه ابوترابی فرد در واکنش به بخش اول اظهارات توکلی گفت: طبق مواد 163، 164 و 165 آیین‌نامه داخلی مجلس هیچ اولویتی مبنی بر رسیدگی به طرح‌ها و لوایح وجود ندارد و علی‌القاعده ما باید براساس طرح‌های پیشنهادی بر مبنای قاعده عمل کنیم.

وی افزود: قطعا ما این موضوع را به دلیل اهمیت آن در هیئت رئیسه بررسی خواهیم کرد که اگر طرح و لایحه‌ای باشد که به این تصمیم رسیدیم فوت مصلحت می‌شود در آن مورد اقدام کنیم. 


انتهای پیام/
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار