نیویورک‌پست: واکنش اولاند به حملات تروریستی پاریس، اوباما را احمق جلوه می‌دهد

وبسایت "نیویورک‌پست" در گزارشی نخستین واکنش "اوباما" و "اولاند" را به حملات تروریستی پاریس، مقایسه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان وبسایت "نیویورک‌پست" در گزارشی نوشت: واکنش "فرانسوا اولاند،" رئیس‌جمهور فرانسه به حملات تروریستی پاریس، رئیس‌جمهور آمریکا – باراک اوباما - را احمق جلوه می‌دهد. این حملات خونین که جان افراد بسیاری را گرفت، جمعه شب اتفاق افتاد و جهان را در ماتم فرو برد؛ اما پس از وقوع این حملات، اتفاق غیر منتظره‌ای رخ داد.

رئیس‌جمهور فرانسه مقتدرانه در مقابل دوربین‌ها ظاهر شد و به ملت وحشت‌زده خود گفت : "این حملات در واقع اعلان جنگ است." وی به مردمش وعده داد گروه تروریستی داعش - مسئول حملات جمعه شب پاریس - را به زانو در‌آورد.

نگارنده گزارش با اشاره به نخستین واکنش "اوباما" و "اولاند" به حوادث اخیر پاریس، ادامه داد: رئیس‌جمهور آمریکا در اولین واکنش خود به اقدامات خونین داعش، این گروه را به تمسخر گرفت و به یک "تیم تازه وارد" تشبیه کرد. وی گفت: "در حال حاضر نیازی نمی‌بینم به عامل حملات فکر کنم."
"باراک اوباما" صبح جمعه - تنها چند ساعت پیش از حملات تروریستی پاریس- در شبکه "اِی‌بی‌سی" و برنامه "صبح بخیر آمریکا" اعلام کرد، ارتش این کشور از پیشرفت و گسترش داعش جلوگیری کرده است. از نظر نگارنده گزارش، این جمله باید روی سنگ قبر اوباما نوشته شود!
 
"اوباما" روز یکشنبه در سخنرانی خود در پاریس اعلام کرد آمریکا در کنار فرانسه می‌ماند. وی این گروه تروریستی را با نام "داعش" که نامی موهن عربی است، خطاب کرد. مقامات آمریکایی که پیش از این تلاش می‌‎کردند گروه تروریستی داعش را به اسلام ارتباط دهند، هم‌اکنون از گفته خود پشیمان هستند. مقاماتی همچون "مارتین اومالی،" "برنی سندرز،" و "هیلاری کلینتون" از جمله افرادی هستند که موضع خود را تغییر داده‌اند و داعش را بی‌ارتباط با اسلام می‌دانند.

نویسنده گزارش در پایان اینگونه نتیجه می‌گیرد: زمان آن رسیده که دست از انکار برداریم و به جای تنفر از کسانی که مسئول هیچکدام از این وقایع نیستند (مسلمانان)، دشمن اصلی را بشناسیم و آن را با نام واقعی‌اش (داعش) خطاب کنیم.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار