خسرو ابراهیم:

کسب سهمیه المپیک با لوزانو امکان پذیر است

کارشناس والیبال با بیان اینکه انعطاف پذیری بازیکنان مقابل کواچ کم شده بود، گفت: نیاز به سرمربی جدید با شرایط انضباطی و تاکتیکی تازه داشتیم تا تیم ایران سهمیه المپیک کسب کند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان خسرو ابراهیم در باره انتخاب لوزانو  به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال گفت: فدراسیون بعد از جلسات و بررسی های متعدد به دو گزینه لوزانو و آنستازی رسید.

وی تصریح کرد: مهمترین موضوع برای انتخاب سرمربی زمان حضور در ایران بود که لوزانو حداقل دو هفته زودتر از آناستازی می تواند در ایران حضور یابد.

عضو هیات رییسه فدراسیون والیبال تاکید کرد: دو هفته زودتر یعنی 30 جلسه تمرین و با توجه به اینکه تیم ملی فرصت بسیار کمی برای آماده سازی بازی های انتخابی المپیک دارد، این مدت اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: زمان حضور آناستازی به درستی مشخص نبود و نمی توان برای یک تیم اینگونه برنامه ریزی کرد. تیم آنستازی امکان صعودش بسیار بالا است.  پس درست این بود که فدراسیون با داشتن گزینه خوبی چون لوزانو ریسک نمی کرد.

خسرو ابراهیم گفت: تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی به نوعی دچار بحران شد و احتمال داشت که با انتخاب آناستازی به دلیل تاخیر حضور در ایران دوباره با این مشکلات روبرو می شدیم. اردوی آماده سازی باید از ابتدای سال 94 آغاز شود و در نهایت آخر فروردین 14 بازیکن اعزامی انتخاب شوند. به همین دلیل فرصت بسیار کم است.

وی در ادامه به انتخاب سیچلو به عنوان مربی تیم ملی والیبال گفت: سیچلو نیز هموطن لوزانو است و از این نظر می تواند همکاری بهتری بین کادر فنی بوجود آید. در مجموع انتخاب خوبی صورت گرفت و امیدوارم تیم ملی در کسب سهمیه المپیک موفق باشد.

کارشناس خبره والیبال درباره میزان احتمال صعود تیم ملی والیبال به المپیک گفت: شرایط برای صعود تیم ملی والیبال به بازی های المپیک خوب است، اما ورزش قابل پیش بینی نیست. چهار سال پیش نیز باید صعود می کردیم و به تیمی باختیم که نباید می باختم، اما اتفاق افتاد. به نظر من دیگر با کواچ امکان صعود نبود زیرا انعطاف پذیری بازیکنان مقابل این مربی بسیار کم شده بود. صعود به المپیک برای والیبال ایران با لوزانو امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: در مسابقات انتخابی سال آینده هشت تیم شرکت می کنند که چهار تیم صعود خواهند کرد و شانس خوبی وجود دارد. امیدوارم با حضور لوزانو شرایط انضباطی و تاکتیکی جدیدی برای تیم ملی والیبال رقم بخورد و سهمیه کسب کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: خسروی ، صعود ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.