تحلیل جالب رسانه انگلیسی از حضور لوزانو در ایران

سایت خبری volleyverse در مطلبی مفصل حضور رائول لوزانو در تیم ملی ایران را تحلیل کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام و تایید نهایی حضور رائول لوزانو، سرمربی 59 ساله آرژانتینی، بازتاب فراوانی در رسانه‌های خارجی داشت. در این بین سایت خبری volleyverse که یکی از سایت‌های خبری مربوط به والیبال است هم به تحلیل حضور لوزانو در ایران پرداخته است.  سایت خبری انگلیسی امروز مطلبی مفصل درباره پایان کار کواچ در ایران و نشستن رائول لوزانو آرژانتینی روی نیمکت تیم ملی ایران منتشر کرده است.

در این مطلب آمده است: 

"پس از ناکامی تیم ملی والیبال ایران با اسلوبودان کواچ صربستانی، فدراسیون والیبال ایران تصمیم گرفت بار دیگر سرنوشت تیمش را به مرد آرژانتینی با تجربه‌ای به نام رائول لوزانو بسپرد. بررسی‌های فرداسیون والیبال ایران سبب شد در نهایت سکان هدایت تیم ملی والیبال ایران به لوزانویی سپرده شود که هدایت تیم‌های ملی مانند آلمان و لهستان را در کارنامه دارد و در حال حاضر سرمربی یک تیم لهستانی است.  

رائول لوزانو که در کنار آندره آناستازی یکی از گزینه‌های اصلی در اختیار گرفتن هدایت تیم ملی ایران بود، در فاصله 9 ماه مانده به برگزاری رقابت‌های سرنوشت‌ساز انتخابی المپیک به گزینه نهایی و تایید شده مطرح شد. 

تیم ملی والیبال ایران یکی از تیم‌های تازه وارد به جمع نخبگان والیبال جهان بود که با عملکرد خوب خود در جام جهانی 2011 تعجب و تحسین همگان را برانگیخت. زمانی که هدایت تیم آن‌ها بر عهده خولیو ولاسکوی آرژانتینی بود.  هرچند این تیم در مقدماتی المپیک 2012 مقابل تیم استرالیا شکست خورد و از رسیدن به المپیک بازماند، اما کماکان یک تهدید برای تیم‌های والیبال در جان محسوب می‌شد.

با این حال و در اوج روزهای خوب والیبال برای ایران خولیو ولاسکو در سال 2014 از ادامه کار در ایران استعفا داد و تصمیم گرفت به کشورش بازگردد، در همان زمان فدراسیون والیبال ایران قراردادی با مربی جوان صربستانی، اسلوبودان کواچ امضا کرد. تیم ملی ایران زیر نظر این مربی به مقام ششمی مسابقات قهرمانی جهان در لهستان دست پیدا کرد و در لیگ جهانی چهارم شد. ایران فصل موفق خود را با قهرمانی در بازی‌های آسیایی اینچئون به اتمام رساند و در لیگ جهانی سال بعد (2015) توانست جایگاهش در سطح اول را حفظ کند.

رائول لوزانو یک مربی موفق آرژانتینی در ره ملی است. او همچنین در سطح هدایت تیم‌های باشگاهی پرافتخار است و توانسته موفقیت‌های زیادی در لیگ‌های مختلف به خصوص سری آ ایتالیا کسب کند. این مربی از سال 1994 هدایت تیم ملی اسپانیا را بر عهده گرفت و پس از سال 2000 وقفه‌ای کوتاه در کار مربیگری والیبال خود ایجاد کرد. تا این که در سال 2005 برای نخستین بار مربیگری تیم ملی والیبال لهستان را بر عهده گرفت. لوزانو با تیم ملی لهستان مدال نقره سال 2006 مسابقات جهانی را کسب کرد اما نتوانست این موفقیت را ادامه دهد.

در سال 2009 مرد آرژانتینی کارش را با تیم ملی لهستان به پایان رساند و برای تجربه‌ای جدید هدایت تیم ملی آلمان را به مدت دو سال عهده دار شد. از آن زمان تا کنون هم با پایان فعالیت در آلمان هدایت تیم لهستانی کازارنی رادوم را برعهده دارد. 

رائول لوزانو آرژانتینی به خوبی می‌داند که با قبول هدایت تیم ملی والیبال ایران وظیفه‌ای بزرگ همچون رساندن ایران به المپیک را بر شانه خواهد داشت. و قطعا از میزان انتظارات ایران با خبر است. او راهیابی المپیک را نخستین هدف خود می‌داند. جایی که باید با کشورهایی آسیایی نظیر استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و همچنین تیم‌هایی از آمریکا و اروپا برای کسب این افتخار بجنگد.

باید دید که آیا این مربی خواهد توانست در زمانی که در اختیار دارد تیم ملی ایران را به مقصد خود برساند یا خیر! "



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار