مومنی‌مقدم: سیچلو برگ برنده لوزانو خواهد بود

کارشناس و مربی والیبال ایران معتقد است حضور خوان سیچلو در کنار لوزانو برگ برنده برای این مربی با تجربه آرژانتینی خواهد بود.

رضا مومنی مقدم در گفتگو با خبرنگار  حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ، درباره حضور رائول لوزانو روی نیمکت مربی‌گری تیم ملی والیبال ایران گفت: این انتخاب فدراسیون والیبال را به فال نیک می‌گیرم و به اعتقاد من جلوی ضرر را از هرجایی بگیریم منفعت است. 

وی با اشاره به تجربه بالای این مربی در رده مربیگری تیم‌های ملی خاطرنشان کرد: لوزانو قطعا کارایی بالایی در تیم ملی ایران خواهد داشت و روزهای خوب والیبال را برمی‌گرداند. این را هم باید در نظر داشت که حضور مربی با سواد و فنی مانند سیچلو برگ برنده سرمربی جدید تیم ملی است. 

مومنی‌مقدم حضور خوان سیچلو در کنار این مربی را نکته مثبتی دانست و اظهار کرد: سیچلو به واسطه حضورش در تیم ملی والیبال ایران و دستیاری خولیو ولاسکو، شناخت خوبی از شرایط حاکم بر والیبال ایران دارد و این موضوع به لوزانو کمک خواهد کرد. سیچلو زودتر از لوزانو به ایران می‌آید و می‌تواند بازیکنان لیگ را زیر نظر گرفته و با تحلیل خوب از مسابقات و بازیکنان مشورت های کارآمدی به مربی جدید تیم ملی بدهد. 

وی درباره زمان پیوستن لوزانو به تمرینات تیم ملی و حضورش در ایران گفت: شاید به نظر برسد یک ماه و نیم زمان کافی برای آماده سازی تیم نباشد. اما نباید فراموش کرد که به هر حال مسابقات لیگ تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت و عملا زمانی برای برگزاری اردوهای مقطعی تیم ملی وجود ندارد. پس حضور لوزانو از اوایل فروردین هم می‌تواند مفید باشد و تیم ملی را به هدف اصلی خود که رسیدن به المپیک است برساند. 

وی تصریح کرد: تیم‌هایی مانند ایتالیا و روسیه با وجود عملکرد ضعیف در لیگ جهانی در فاصله کوتاه تا آغاز جام جهانی متحول شدند و بهترین نتایج را در جام جهانی کسب کردند. این یعنی در زمان کوتاه هم می‌توان تغییرات اساسی اعمال کرد.

مربی تیم ملی جوانان ایران با تایید این مطلب که وجود یک دستیار ایرانی در کادرفنی تیم ملی لازم است،‌ گفت: به اعتقاد من همانگونه که در زمینه بازیکنان پشتوانه‌سازی صورت می‌گیرد، در بخش مریبان هم به این پشتوانه سازی نیاز است. 

وی در توضیح این مطلب اظهار داشت: نشستن روی نیمکت دستیاری لوزانو یک کلاس درس مهم برای مربیان ایرانی است. همان طور که درصد بالایی از مربیان ایران از ولاسکو درس‌های زیادی آموختند. 

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار