نمایشگاه نقاشی‌های آبرنگ استاد علی گلباز از 6 آذر بر روی دیوار نگارخانه بیست و شش می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه؛ نقاشی‌های آبرنگ استاد علی گلباز از 6 آذر به مدت پنج روز به روی دیوار نگارخانه بیست و شش می‌رود. این نمایشگاه ساعت 16 روز جمعه 6 آذرماه افتتاح و تا 10 آذر، از ساعت 16 تا 19 پذیرای علاقه‌مندان است.

علی گلباز متولد دی ماه 1353 است، کارشناس رشته نقاشی، عضو انجمن هنرمندان نقاشان ایران، عضو موسسه توسعه هنرهای تجسمی  است. داوری مسابقات جهانی آبرنگ ترکیه 2014، شرکت در بینال آبرنگ 2014 و 2015 ترکیه، حدود 15 نمایشگاه انفرادی و بیش از 30 نمایشگاه گروهی از جمله اقدامات این استاد هنرمند است. 

گلباز درباره هنر نقاشی آبرنگ می‌گوید: علاقه من به هنرهای تجسمی از همان دوران کودکی شروع شد. پدرم خوشنویس است و من با تمرین سیاه‌مشق‌های نستعلیق او روحم را با ساحت مقدس هنر جلاء می‌دادم. تجربه‌های زیادی را در زمینه نقاشی با تکنیک‌های مختلف داشتم تا سرانجام گمشده ام را در نقاشی آبرنگ پیدا کردم. طبیعت به روایت من، خارج از بعد زمان و مکان است. انسان‌های موجود در نقاشی‌های من به هیچ زمان و مکانی تعلق ندارند؛ آدم‌هایی هستند ساخته ذهن و تفکر من؛ نه زن هستند و نه مرد؛ نه کودکند و نه پیر؛ نه متولد می شوند و نه می میرند؛ در شهری زندگی می کنند که به هیچ کسی تعلق ندارد. کوهها و درختان من نمودی سایه وار از نور و حجم و پرسپکتیو هستند. همانند شهرها و آدم‌هایم انگار که نه خورشیدی دارند و نه مکانی؛ نه حجمی دارند و نه بعدی؛ نه شب است و نه روز، ازلی بوده و ابدی جهانی مسخ شده در روح من. به نظر من طبیعت به روایت هنرمند است؛ خلق فضایی که خارج از آنچه که با چشم سر دیده می شود. جهان هستی را به چشم دل باید دید و آن را به اندازه وسع به تصویر کشید و معنا بخشید.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار