یاسوج؛

توافقنامه همکاری بین اتاق های بازرگانی یاسوج و امسک روسیه امضا شد

موافقت نامه همکاری بین اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی یاسوج و اتاق بازرگانی امسک و شرکت برگزاری نمایشگاه های بین المللی امسک روسیه به امضا رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج؛ این موافقت نامه همکاری در سفر گروه تجاری اقتصادی استان کهگیلویه وبویراحمد به کشور روسیه و با رایزنی های انجام گرفته در ضیافت شام به میزبانی آقای وی نظروف استاندار امسک امضا شد.

انعقاد موافقتنامه ها از طرف ایران به امضای جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و از طرف روسی به امضای خانم اولگاه پی فدولوا نایب رئیس اتاق بازرگانی امسک و امضای آقای وی وی فدیونین رئیس شرکت نمایشگاه ها و تبلیغات تجاری استان امسک و حومه آن رسید.

در این موافقتنامه ها بر سر تحکیم و گسترش همکاری های بازرگانی ، اقتصادی ، علمی و فناوری و فرهنگی ، توسعه و تحکیم روابط دو جانبه ، برقراری و گسترش روابط مستقیم میان موسسه ها و سازمانهای اقتصادی دو استان، گسترش متقابل بازرگانی وهمکاری های اقتصادی در زمینه های تولید و سرمایه گذاری و فراهم آوردن شرایط مساعد برای عقد قراردادهای بین کارخانه داران و موسسات تولیدی مستقر در دو استان برای تبادل اطلاعات و خدمات فنی تاکید شده است.

صدور مواد خام و فرآورده های تولیدی، مهیا کردن شرایط برای ایجاد موسسات مشترک برای تبلیغ کالاهای تولیدی دو استان، همکاری در ترکیب و برگزاری نمایشگاهها و بازارهای فروش فراورده های کارخانه ها و محصولات تولیدی دو استان به صورت متقابل ، واگذاری 200 متر مربع فضای نمایشگاهی رایگان برای ایجاد وبرپایی غرفه های تولید کنندگان ، تجار و فعالان اقتصادی دو استان کهگیلویه وبویراحمد و امسک در زمان برپایی نمایشگاههای مهم و اولویت دار طرفین نیز از جمله تواق ها بود.

نماینده های دو کشور در زمینه تبادل کارشناسان فنی و اقتصادی به منظور مطالعه تجارب همدیگر در زمینه سازماندهی تولید و شرایط فعالیت های اقتصادی خارجی، تبادل نتایج پژوهشها ، انتشارات و اطلاعات علمی و فناوری، ایجاد همکاری بین مراکز هنری دو استان، همکاری در زمینه آموزش از راه گسترش روابط همکاری مستقیم میان موسسات آموزشی ، برگزاری سمینارهای آموزشی و دیدار های کاری، فراهم آوردن شرایط همکاری بنگاههای گردشگری دو استان برای بازدید از مناطق گردشگری و چندین مورد دیگر در خصوص همکاری های اجتماعی ، اقتصادی، علمی، فنی و حقوقی توافق کردند.

اُمْسْک (به روسی: Омск) مرکز استان امسک در فدراسیون روسیه است. امسک در جنوب غربی سیبری واقع شده و دومین شهر بزرگ در شرق کوه های اورال به شمار می آید. فاصله بین امسک تا مسکو ۲۷۰۰ کیلومتر است.

گروه بازرگانی و اقتصادی استان کهگیلویه وبویراحمد برای تبادل مناسبات تجاری و بازرگانی استان، با بخش خصوصی و دولتی روسیه، به ریاست استاندار استان و همراهی رئیس اتاق بازرگانی صنایع،معادن و کشاورزی یاسوج و 24 نفر از مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان از روز 25 آبان ماه به روسیه سفر کرده اند و هنوز در این کشور به سر می برند. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید. 
انتهای پیام /ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.