50 درصد آنتی بیوتیک در بخش دام مصرف می شود

50 درصد از آنتی بیوتیک‌های تولید شده در دنیا در حوزه دامپزشکی مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم همایش یک روزه هشدار مصرف آنتی بیوتیک در تالار حامدی دانشکده دامپزشکی دانشکده تهران گفت: حدود 11 روز قبل نامه‌ای از سازمان بهداشت جهانی دام به دست ما رسید که بایستی برای تمام مسئولین سرویس دامپزشکی همایشی را تحت عنوان هشدار مصرف آنتی بیوتیک بر پا کنیم.
 
خلج ادامه داد: ما هم در این فرصت کم سعی کرده‌ایم این گردهمایی را برای آگاهی‌رسانی و هشدار مصرف‌آنتی بیوتیک در حوزه دامپزشکی کشور برگزار کنیم که به حمدالله با تلاش مسئولین و همکاران محترم این امر محقق شد.

خلج در ادامه افزود: آنچه که امروز در این همایش به آن می پردازیم مخاطرات استفاده بیش از حد و بی‌رویه از آنتی بیوتیک ‌ها در حوزه دامپزشکی است، همچنین امروز در پنل های تخصصی به روش‌های جایگزین استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها برای مقابله با میکروارگانیسم‌ها می‌پردازیم.
 
رئیس سازمان دامپزشکی در ادامه بیان کرد: 50 درصد از آنتی بیوتیک‌های تولید شده در دنیا در حوزه دامپزشکی استفاده می‌شوند، همچنین این استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها به منظور درمان و هم پیشگیری از بروز بیمار‌ی‌ها می‌باشد .

خلج ادامه داد: نکته مهم و قابل توجه این است که دو درصد آنتی‌بیوتیک‌های تولید شده در کشور ما در حوزه دامپزشکی استفاده می‌شود که ما سعی بر آن داریم با برگزاری این همایش و کمک و مدد همکاران بتوانیم میزان استفاده از آن را کاهش دهیم. 

رئیس سازمان دامپزشکی در ادامه تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور در حوزه صنعت دارویی دامپزشکی پیشرفت‌های بسیار چشم‌گیری داشته است. ما حدود 160 شرکت تولید کننده دارو در حوزه دامپزشکی در کشور داریم نزدیک به  5  هزار و 600 مرکز ارائه خدمات بهداشتی درمانی دامپزشکی فعال در کشور داریم، همچنین طبق آخرین آمار حدود هزار و 700 داروخانه دامپزشکی در کشور داریم که خود نشان دهنده پیشرفت‌هایی در صنعت داروسازی کشورمی‌باشد. 

خلج در پایان گفت:برخی از کارخانه‌های داروسازی بخش دامپزشکی در کشور از کارخانه های تولید داروهای پزشکی هم پیشی گرفته‌اند که نو بودن این صنعت نقش بسیار تاثیر گذاری در این پیشرفتها دارد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار