شیراز؛

فیسبوک فضایی ناامن برای مجرمان فضای مجازی

فردی که در فضای مجازی اقدام به فروش فیلم های مبتذل و غیر اخلاقی می كرد توسط ماموران پلیس "فتا" استان فارس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس پلیس "فتا" استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که در فضای سایبر از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک اقدام به انتشار و فروش فیلم های  مبتذل می كرد.

سرهنگ "سیدموسی حسینی" گفت: کارشناسان این پلیس هنگام رصد فضای مجازی متوجه صفحه ای در شبکه اجتماعی فیس بوک شدند که ضمن انتشار عکس های غیر اخلاقی و خلاف عفت عمومی، اقدام به فروش فیلم های مبتذل نیز می كرد.

وی افزود: ماموران بلافاصله پس از ديدن صفحه، اقدامات فنی را آغاز و ضمن تشکیل پرونده قضایی، کمتر از 48 ساعت موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.

رئيس پليس "فتا" استان فارس بیان كرد: متهم فردی 32 ساله است که در بازجویی های ابتدایی نسبت به اتهام وارده ابراز بی اطلاعی كرد اما پس از ديدن مستندات و ادله دیجیتال، به جرم خود اقرار و اعمال خود را دلیل بر بی تجربگی خود عنوان كرد.

وي اضافه كرد: متهم با اين تصور كه "فیس بوک" شبکه اجتماعی خارجی است، امكان شناسایی مجرمان در این شبکه وجود ندارد و به همین دلیل اقدام به این عمل مجرمانه می كرده است.

سرهنگ "حسینی" ضمن تاکید بر اقتدار پلیس "فتا" در شناسایی مجرمان فضای سایبر، ‌گفت: تلاش و کوشش مستمر کارشناسان این پلیس نسبت به رصد و شناسایی جرایم در فضای مجازی منجر به محیطی نا امن برای مجرمان شده به گونه ای که بسیاری از مجرمان بلافاصله پس از اقدام به اعمال مجرمانه، دستگیر و تحویل مقام قضایی می شوند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.