شیراز؛

14آذر روز جهانی داوطلبان سلامت گرامی داشته می شود

به مناسبت چهاردهم آذرماه گراميداشت روز جهاني داوطلبان سلامت،63 داوطلب سلامت و هفت مربي فعال در برنامه هاي مشاركت مردمي به مشهد مقدس اعزام شدند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، داوطلبان سلامت زنان خانه داري هستند كه با هدف ارتقای سلامت جامعه، بدون چشمداشت مالی، با سيستم بهداشتي مکان زندگی خود همكاري مي كنند.
 
این داوطلبان با شركت در كلاس های هفتگی در مراكز و پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، با علایم ابتدایی بیماری ها آشنا می شوند و در موقعیت های بحرانی، بهداشتی مانند شیوع بیماری ها مثل وبا و آنفلوانزا در كشور، اطلاع رسانی می کنند.

این اطلاع رسانی در مکان های مختلف مانند در منازل، مساجد، مدارس، کانون های فرهنگی ورزشی، مراکز و پایگاه های سلامت صورت می گیرد.

داوطلبان سلامت با تشخیص به موقع بیماری در اطرافیان، از پیشرفت بیماری و تحمیل هزینه های احتمالی به خانواده ها پیشگیری و داده های خود را انتقال می دهند.

از دیگر موارد همکاری این داوطلبان، اطلاع رسانی در خصوص بیماری های غیر واگیر مثل دیابت، فشار خون بالا، قند خون بالا و انواع سرطان است.

در حال حاضر، 10 هزار داوطلب سلامت شهری و روستایی، عشایر و افاغنه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز همکاری دارند که با هدف افزايش انگيزه و تبادل اطلاعات با سایر دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور، تعدادی از این داوطلبان سلامت و مربيان، در مشهد مقدس در گردهمايي شرکت می کنند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.