اعضای شورای مرکزی خانه احزاب با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند + جزئیات

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب از دیدار اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

احمد شریف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از دیدار اعضای شورای مرکزی خانه احزاب با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

وی در ادامه افزود: دیدار اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران با چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته سیاسی، سران قوا و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه‌ها گنجانده شده است.

شریف با بیان اینکه اعضای شورای مرکزی، بازرسان و تعدادی از دبیران کل احزاب در این دیدار حضور داشتند، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده از هر فراکسیون دو نفر در این حزب اظهار نظرهای خودشان را پیرامون موضوعات خانه احزاب اعلام کردند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این جلسه تاکید کرد که خانه احزاب محلی برای ترویج فرهنگ تحزب در کشور است.

وی افزود: به عقیده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اگر قرار است در کشور دموکراسی حاکم باشد باید احزاب بصورت قدرتمند فعال باشند.

شریف اضافه کرد: در این دیدار آیت‌الله هاشمی تصریح کرد که عدالت و رای مردم در تقویت دموکراسی نقش برجسته دارد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار با بیان اینکه خانه احزاب می‌تواند منشأ تحول باشد، گفت که جامعه با وجود خانه احزاب می‌تواند از هر بن‌بستی خارج شود، ‌لذا احزاب باید در کنار هم برادرانه کار کنند تا خانه احزاب افتخار جهانی کسب کند.

وی ادامه داد: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت که با زور، ‌پول و دزدی نمی‌توان در انتخابات رأی کسب کرد چرا که در این صورت رأی نامشروع است،‌ مقام معظم رهبری رأی مردم را حق‌الناس دانسته اند بنابراین باید کاری کنیم که مردم با تشخیص خود رأی دهند چرا که مردم اشتباه نمی‌کنند.

به گفته شریف، همچنین در ابتدای این جلسه حسن غفوری‌فرد رئیس خانه احزاب در مورد تاریخچه شکل‌گیری خانه احزاب، تنظیم منشور رفاه که به امضای بیش از 100 دبیرکل رسیده است و عضویت خانه احزاب در اتحادیه احزاب آسیایی ایکاپ سخنرانی کرد.

وی ادامه داد: رئیس خانه احزاب ایران در این جلسه از برگزاری اجلاس احزاب آسیایی در ایران برای سال آینده خبر داد.

به گفته رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب، در دیدار اعضای شورای مرکزی خانه احزاب با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حسین کاشفی از فراکسیون اصلاح‌طلبان گفت که خانه احزاب به عنوان نماد انسجام مردم و شهروندان است، مرتضوی کیاسری از فراکسیون مستقلین و اعتدال‌گرایان نیز با اشاره به هفته بسیج تاکید کرد که ما نباید اجازه دهیم که سرمایه های انقلاب تخریب شوند، لذا کسانی که چهره آیت‌الله هاشمی را تخریب می‌کنند باید مدعی‌العموم علیه این افراد اعلام جرم کند.

شریف افزود: همچنین حسین کنعانی مقدم از فراکسیون اصولگرایان هم در این جلسه عنوان کرد که نمی‌توان کشور را جناحی اداره کرد و احزاب می‌توانند راه حل بسیاری از مشکلات داخلی و بین المللی باشند لذا در وزارت امور خارجه و مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌توان میز احزاب را راه‌اندازی کرد، مصطفی کواکبیان از فراکسیون اصلاح‌طلبان هم در ادامه این دیدار جلسه گفت که اگر به محیط زیست طبیعی آسیبی وارد شود با عاملان آن برخورد می‌شود اما با تخریب‌کنندگان محیط زیست سیاسی برخوردی صورت نمی‌گیرد، حق‌شناس عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان هم با تأکید بر اینکه باید قانون جامعی برای فعالیت احزاب تعیین شود، بیان کرد که خانه احزاب محلی برای پیشگیری از منازعه است و من راهکارهایی برای آن پیش‌بینی کرده‌ام که می‌تواند الگویی برای حل منازعات دیگر باشد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب تصریح کرد: در پایان این جلسه نیز محمدی رئیس کمیته بانوان به نقش و جایگاه بانوان در احزاب اشاره کرد و خواستار ایجاد بستری برای گسترش بیش از پیش این فعالیت‌ها شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار