شناسنامه شخصیت‌های «معمای شاه»:

خواننده قطعه «منتظرت بودم» را بیشتر بشناسید

داریوش رفیعی خواننده قطعات ماندگاری همچون «زهره»، «گلنار» و «شب انتظار» (منتظرت بودم) است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داریوش رفیعی خواننده قطعات ماندگاری همچون «زهره»، «گلنار» و«شب انتظار» (منتظرت بودم) است. وی در 4 دی سال 1306 در شهر بم متولد شد. پدر او لطفعلی رفیعی، نماینده مردم شهر بم در مجلس شورای ملی بود.

وی در همان دوران جوانی به دلیل علاقه فراوان به موسیقی تحصیل خود را نیمه کاره گذاشته و راهی تهران می‌شود. بعد از ورود به تهران با جواد بدیع‌زاده آشنا می‌شود و از این طریق آموزش‌های مفیدی را از او دریافت می‌کند. ارتباط رفیعی با بدیع‌زاده چنان نزدیک بود که به نوعی جزو یکی از اعضای خانواده او محسوب می‌شد. درهمان زمان داریوش رفیعی وارد رادیو می‌شود و در آنجا با مصطفی گرگین‌زاده ومجید وفادار دوست شده و زمینه‌های پیشرفتش در عرصه موسیقی فراهم می‌شود، به شکلی که داریوش رفیعی با اجرای قطعات به یاد ماندنی تبدیل به یکی از محبوب‌ترین خوانندگان دهه 30 می‌گردد. از جمله بزرگان موسیقی  که با داریوش رفیعی همکاری داشته‌اند عبارتنداز: پرویز یاحقی، نواب صفا و بیژن ترقی. 


افول در اوج شهرت و جوانی

داریوش رفیعی در سن 31 سالگی، بر اثر تزریق آمپول آلوده، به بیماری کزاز مبتلا شده و در 2 بهمن 1337 در بیمارستان هزار تختخوابی تهران (بیمارستان امام خمینی تهران) درگذشت و در قبرستان ظهیر الدوله به خاک سپرده شد. 




اظهارات بازیگر نقش داریوش رفیعی در «معمای شاه» را در اینجا بخوانید.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار