اتاق ایران به عنوان پنجره‌‌ای به سوی فرهنگ این کشور، در آفریقای جنوبی تاسیس می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در محل برگزاری مراسم بازدید معاون وزیر فرهنگ آفریقای جنوبی از کتابخانه ملی ایران که امروز برگزار شد، ویجویس موبادا فاسی معاون وزیر فرهنگ آفریقای جنوبی، پس از بازدید از کتابخانه ملی ایران و آشنایی با بخش‌های مختلف این نهاد فرهنگی، ملاقاتی با سید رضا صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی ایران داشت.

سید رضا صالحی امیری پس از این ملاقات گفت: ویجویس موبادا فاسی از چهره‌های موثر بوده و مدت زیادی ریاست سازمان محیط زیست آفریقای جنوبی را برعهده داشته است؛ اما در حال حاضر در حوزه مدیریتی فعالیت می‌کند و آرشیو ملی کشور زیرنظر وی اداره می‌شود.

رئیس کتابخانه ملی ایران ادامه داد: موبادا فاسی از مدیران برتر آفریقای جنوبی بوده و اجلاس ایسلای 2015 در کیپ تاون را که بیش از سه هزار نفر در آن شرکت داشتند، وی افتتاح کرده است.

صالحی امیری اظهار داشت: معاون وزیر فرهنگ آفریقای جنوبی به ایران و گسترش تعاملات فرهنگی میان دو کشور علاقه‌مند است و از این نظر حضور وی در ایران، باعث توسعه فرهنگی کشور ما می‌شود.

رئیس کتابخانه ملی ایران ادامه داد: ما در سه حوزه امضای تفاهم‌نامه بین کتابخانه ملی و آرشیو ملی آفریقای جنوبی، ایجاد اتاق ایران در کتابخانه ملی آفریقای جنوبی و ایجاد اتاق آفریقای جنوبی در کتابخانه ملی ایران و برگزاری نشست نخبگان فرهنگی و علمی دو کشور با هم صحبت کردیم.

صالحی امیری تصریح کرد: به هر حال آفریقای جنوبی دروازه آفریقا است و اولویت ارتباطی ما با این کشور است؛ زیرا ایران در ذهنیت آفریقای جنوبی جایگاه خاصی دارد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار