تجارت در هفته ای که گذشت

قیمت واردات خودروهای لوکس / تصمیم جدید درباره سیگارو موبایل

تفاوت چشمگیر قیمت خودرو های وارداتی از گمرک تا بازار و تصمیم جدید وزارت صنعت درباره سیگار و موبایل از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،تفاوت چشمگیر قیمت خودرو های وارداتی از گمرک تا بازار و تصمیم جدید وزارت صنعت درباره سیگار و موبایل از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

گمرک ایران در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی نسبت به ورود شیرخشک های تارخ مصرف گذشته از کشور ترکیه هشدار داد.

بر اساس آمار گمرک در هفت ماهه نخست سال 269 تن چتر بارانی و آفتابی به کشور وارد شد.


رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: در سال گذشته طبق آمار بانک مرکزی 521 هزار میلیارد ریال خرید اینترنتی انجام شده است.


بررسی آمار گمرک نشان می دهد که صادرات کالای ایرانی از الگوی خاصی تبعیت نمی کند و هر ماه بسته به شرایط متغیر است و همین امر موجب می شود که نتوان از ظرفیت و پتانسیل بالای آن در اقتصاد استفاده کرد.


در پی خبر استعفای وزیر صنعت، روابط عمومی این وزارتخانه اعلام کرد:نعمت زاده با ریا،دروغ،تنبلی و شایعه خداحافظی کرده است نه با دولت و خدمت گزاری.

یک دستگاه پورشه آبی رنگ نو به قیمت 850 میلیون تومان به فروش گذاشته شده و یک دستگاه پورشه پانامرا توربو سفید رنگ با 30 هزار کیلومتر کارکرد به قیمت یک میلیارد تومان به فروش می رسد.

رئیس اتاق بازرگانی با تاکید بر لزوم واقعی شدن نرخ ارز گفت: رونق صادرات با قیمت ساختگی ارز امکان پذیر نیست.


رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی با اشاره به تصمیم وزارت صنعت برای جدا سازی موبایل از اتحادیه صوت و تصویر گفت: بنابر تصمیم وزارت صنعت موبایل از اتحادیه صوت و تصویر جدا شده و به اتحادیه مخابرات ملحق می شود.

بر اساس ابلاغیه قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ، از ابتدای دی ماه سال جاری فقط توزیع کنندگان عمده و خرده فروشانی که دارای مجوز باشند می توانند محصولات دخانی توزیع نمایند.

در آستانه یک سالگی طرح اصلاح قیمت نان زمزمه افزایش قیمت مجدد و آزاد شدن قیمت به گوش می‌رسد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار