اردبیل؛

برگزاری کنگره بین‌المللی شاعران ترک زبان حسینی

مدیرکل ارشاد استان اردبیل گفت:‌ نخستین کنگره شاعران ترک‌زبان حسینی اردیبهشت ماه سال 95 برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدناصر اسحاقی در نشست کمیته فنی شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: با هدف حضور حداکثری شعرای ترک‌زبان حسینی از کشورهای مختلف، نخستین کنگره شاعران ترک‌زبان حسینی که قرار بود همزمان با ایام اربعین حسینی برگزار شود، به اردیبهشت ماه سال 95 موکول شد.

وی اضافه کرد: بر‌اساس مصوبه کمیته فنی شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل مقرر شد کنگره بین‌المللی شاعران ترک‌زبان حسینی اردبیل همزمان با ایام میلاد باسعادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در شهر اردبیل برگزارشود.

اسحاقی افزود: با توجه به اینکه در اربعین حسینی شاهد حضور عاشقانه شیفتگان آن حضرت در کربلای معلی هستیم و برنامه‌های مختلفی در سطح استان در این ایام برگزار می‌شود، امکان برگزاری این همایش بین‌المللی در اربعین حسینی میسر نبود و بنا داریم این کنگره را با حضور حداکثری شعرای ترک‌زبان حسینی از کشورهای مختلف جهان و نیز شعرای نام ‌آشنای کشور در روزهای دوم و سوم شعبان برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: شاعران کشورهای آذربایجان، ترکیه، ارمنستان، عراق، داغستان، گرجستان، ترکمنستان و روسیه برای حضور در این کنگره اعلام آمادگی کرده‌اند و قصد داریم با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهیم، از سایر کشورها نیز میهمانانی را به این کنگره دعوت کنیم.

اسحاقی در ادامه اظهار کرد: از همه شعرای حسینی به ویژه شعرای ترک‌زبان دعوت می‌کنیم تا آثار ارزشمند خود را برای حضور در این کنگره با موضوعات ولادت، امامت، شجاعت و شهادت ابا عبدالله‌الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) حداکثر تا 15 اسفندماه 94 به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.