اردبیل؛

راه اندازی طرح سامانه نظارت الکترونیکی دیوان محاسبات در کشور

رئیس دیوان محاسبات گفت: به منظور کنترل دقیق هزینه‌کرد اعتبارات دستگا‌ه‌های دولتی طرح سامانه نظارت الکترونیکی دیوان محاسبات کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ امین‌حسین رحیمی در پایان جلسه شورای اداری استان اردبیل در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دیوان محاسبات کشور به هیچ‌وجه سد راه مدیران در انجام پروژه‌ها نبوده و نیست در حالی که ما از مدیران پیگیر و توانمند در اجرای پروژه‌ها حمایت می‌کنیم و کنترل دیوان محاسبات کشور صرفاً برای هزینه‌کرد درست اعتبارات است.

وی گفت: در راستای تسریع بخشیدن به کنترل هزینه‌کرد دستگاه‌های اجرایی طرح سامانه نظارت الکترونیکی دیوان محاسبات کشور راه‌اندازی شده است که با راه‌اندازی این طرح در عرض کمترین مدت متوجه یک اشتباه در هزینه‌کرد دستگاه‌های اجرایی می‌شویم.

رئیس دیوان محاسبات افزود: بنای کار دولت و مدیران دستگاههای اجرایی در نظام جمهوری اسلامی ایران باید بر مبنای ضابطه باشد و تمامی فعالیتها بر اساس قوانین و مقررات نظام صورت گیرد که البته برخی از پرونده‌های تشکیل شده در دیوان محاسبات کشور به نارسایی برخی از قوانین نیز مرتبط می‌شود.

رحیمی تصریح کرد:‌ به طور مثال بودجه‌ای که برای اجرای پروژهها در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد باید تا پایان تیرماه هر سال هزینه شود و در غیر اینصورت به خزانه دولت بر می‌گردد که این موضوع باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای مدیران و دستگاه‌های اجرایی شده بود که برای رفع این مشکل قانونی تصویب کردیم تا باقیمانده بودجه‌ها برای سال بعد به همان دستگاه‌ تعلق بگیرد.


 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.