رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: راهپیمایی اربعین حسینی براساس حس قلبی مردم ایران به امام حسین(ع) صورت می‌گیرد.

راهپیمایی اربعین حسینی نمایانگر عشق مردم ایران به راه امام حسین (ع) است
به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی عصر امروز یکشنبه (8 آذرماه) پس از بازدید از نقطه صفر مرزی شلمچه گفت: امروز ما از مرزهای مهران و شلمچه بازدید کردیم و مجموعا شرایط این دو مرز نشانگر این بود که مردم ایران با چه تعلق خاطر معنوی ای در این حرکت دینی ارزشمند حضور پیدا کرده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا صحنه‌های ایجاد شده در راهپیمایی عظیم اربعین بسیار تاثیرگذار بوده و تعشق مردم و زائران به راه امام حسین (ع) را نشان می‌دهد، از طرف دیگر این مسئله موضوعی نیست که از سر ادای تکلیف باشد بلکه همه کارها برپایه حس قلبی به اهل بیت است.

وی افزود: البته در برخی از صحنه‌ها زائران به ویژه در مرز مهران دچار مشکلاتی شده و مجبور شده‌اند مقداری معطل شوند اما قطعا این صبر دارای ارزش والایی است البته مردم برای تردد آسان‌تر به کشور عراق می‌توانند از مرز شلمچه استفاده کنند.

لاریجانی افزود: خوشبختانه مرز شلمچه در شرایط آماده‌تری قرار دارد و امروز ترافیک در این مرز بسیار کمتر بود و استقرار امکانات خوبی را در این منطقه شاهد بودیم به طوری که حضور گسترده مردم و موکب‌های متنوع راه را برای زائران آسان‌تر کرده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم با روحیه بالا و علاقمندی مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس در استان خوزستان ما به راحتی بتوانیم زائران را به عراق اعزام کرده و در برگشت از آن‌ها پذیرایی کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار