گفتگوی اوباما و پوتین در خصوص بحران سوریه و اوکراین

روسای جمهور آمریکا و روسیه روز دوشنبه درباره بحران سوریه و اوضاع در اوکراین گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مقام کاخ سفید گفت: باراک اوباما و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آمریکا و روسیه روز دوشنبه در حاشیه نشست آب و هوایی در پاریس پایتخت فرانسه، درباره بحران سوریه و اوضاع در اوکراین گفتگو کردند.

این مقام کاخ سفید افزود اوباما در مذاکرات با پوتین بر اهمیت هدف قرار گرفتن ستیزه جویان گروه تروریستی داعش در سوریه تاکید کرد و گفت حملات نظامی نباید بر گروه های شورشی مخالف بشار اسد، رئیس جمهور سوریه متمرکز باشد.

وی با اشاره به مذاکرات بین المللی درباره بحران سوریه در وین پایتخت اتریش تصریح کرد اوباما و پوتین همچنین بر ضرورت تلاش برای پیشرفت در روند وین به منظور برقراری آتش بس در سوریه و پایان دادن به جنگ داخلی در این کشور از طریق سیاسی تاکید کردند.

بنا به گفته این مقام آمریکایی، اوباما به پوتین گفت به عقیده وی اسد باید به عنوان بخشی از یک روند انتقال در سوریه از قدرت کنار برود. آنها همچنین اعلام کردند وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه به تلاش برای کمک به پیشبرد روند دیپلماتیک در سوریه ادامه خواهند داد.

این مقام کاخ سفید گفت اوباما از کشته شدن خلبان روس درپی سرنگون شدن جنگنده روسیه بدست نیروی هوایی ترکیه ابراز تاسف کرد و کاهش تنش بین مسکو و آنکارا را خواستار شد.

وی افزود اوباما در گفتگو با پوتین همچنین بر ضرورت حل دیپلماتیک بحران اوکراین تاکید کرد و گفت تحریم ها علیه روسیه در صورتی که مسکو به موافقتنامه آتش بس مینسک احترام بگذارد کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار