لرستان؛

بهره برداری ازایستگاه های پمپاژ شهرستان پلدختر تا پایان سال

رییس جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: همه ایستگاه های پمپاژ شهرستان پلدخترامسال به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مهرداد غضنفری اظهار داشت: در گذشته متوسط بهره برداری ازایستگاه های پمپاژ بیش از 10 سال طول می کشید اما طی دوسال اخیر تسریع در عملیات اجرایی برخی از ایستگاه های پمپاژ تسریع یافته است .

وی خاطر نشان کرد : در سال زراعی 92-91 ، 20 هزار تن گندم در استان تولید شد و در سال گذشته به 120 هزار تن رسید و در این سال جذب مکانیزاسیون افزایش داشت که حدود 45 میلیارد تومان به کشاورزی و 6 میلیارد تومان به خط مکانیزه با رشد 800 درصدی نسبت به سال 92 که مایه افتخار غرب کشور شد.

غضنفری اظهار داشت: شیوه تولید علمی در بخش های مختلف مانند مبارزه با آفات در سال زراعی 93 در استان کنترل شد در سال زراعی اخیر علی رغم کاهش 18 درصدی بارندگی برداشت علمی و مکانیزه روند صعودی 20هزار تنی نسبت به سال گذشته داشته است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان این که 30 درصد تولید ناخالص استان مربوط به بخش کشاورزی است گفت: در استان لرستان 110 هزار بهره بردار کشاورزی وجود دارد .

غضنفری با توجه به این که امروز استاندار لرستان به بخش کشاورزی توجه محوری دارد اظهار داشت: در سفر هیات دولت حدود 30 میلیارد و 300 میلیون تومان برای تامین آب کشاورزی استان اختصاص یافت که 30 درصد از این مبلغ به شهرستان پلدختر اختصاص یافت .

وی خاطر نشان کرد: استان لرستان به عنوان استان برتر در سیستم آبیاری تحت فشار انتخاب شد و در سال 94 اعتبارات ملی 47 میلیارد تومان، بوده و حدود 20 درصد اعتبارات استانی که برای تحول در بخش کشاورزی پشتوانه خوبی است .

غضنفری با بیان این که در بخش عشایری برای نخستین بار صادرات بالای بیش از 120 هزار راس داشتیم اظهار داشت: در بخش کشاورزی صادرات نسبت به سال گذشته 80 درصد رشد داشته است .

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.