شهرکرد؛

از خرید گوشت‌های فاقد مهر دامپزشکی خودداری کنید

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مردم از خرید گوشت‌های فاقد مهر دامپزشکی خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شهرکرد؛ دکتر عبدالمحمد نجاتی از مردم خواتست: برای حفظ سلامت خود و خانواده، از خرید گوشت‌های فاقد مهر و برچسب دامپزشکی که خارج از کشتارگاه ها ذبح می شوند خودداری نمایند.

وی با بیان اینکه گوشت‌های مورد تأیید دامپزشکی به اندازه کافی و نیاز مردم در قصابی های سطح شهرها وجود دارد افزود: بنابراین خرید گوشت از اماکنی که دام را خارج از کشتارگاه‌ها ذبح می کنند چه از لحاظ بهداشتی و چه از لحاظ صرفه اقتصادی، قابل توجیه و تأیید نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری همچنین تأکید کرد: از مصرف لبنیات غیر پاستوریزه و خرید ماهی از فروشندگان دوره گرد هم خودداری شود.

نجاتی افزود: ماهیانی که توسط فروشندگان دوره گرد در معابر ورودی و خروجی روستاها، شهرها و جاده ها به فروش می رسند مورد تأیید این اداره کل نیست و در صورت مشاهده، ماهیان آنها ضبط و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی به مردم توصیه کرد: از خرید مرغ‌های با وزن بالای 1800 گرم هم خودداری کنند.

نجاتی اضافه کرد: تخم مرغ هایی مورد تایید دامپزشکی است که تاریخ تولید و انقضاء روی آن هک شده باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت نگهداری فرآورده های خوراکی دام و طیور در یخچال (در دمای 0 تا 4 درجه سانتی گراد)، از مصرف کنندگان خواست: از مصرف تخم مرغ بدون تاریخ مصرف و کله پاچه تمیز نشده که خارج از یخچال نگهداری می شود هم خودداری کنند.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: گوشت ، دامپزشکی ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.