مشهد؛

هر داوطلب سلامت در خراسان رضوی 40 خانوار را زیر پوشش دارد

مدیر توسعه شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هر داوطلب سلامت 40 خانوار در همسایگی محل سکونت خود را زیر پوشش دارد و به صورت افتخاری آموزشهای بهداشتی و درمانی را به آنان ارائه می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمدحسن درخشان با بیان اینکه 98 درصد داوطلبان سلامت در خراسان رضوی بانوان هستند گفت: بانوان علاقه مند در برنامه های پیشگیری از بیماریها، خودمراقبتی و توانمندسازی سلامت جامعه مشارکت فعالی دارند.

مدیر توسعه شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دو و نیم میلیون نفر از ساکنان مناطق شهری، روستایی و عشایر زیر پوشش جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد آموزشهای بهداشتی داوطلبان سلامت را فرا می گیرند.

وی تعداد داوطلبان سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را بیش از 13 هزار نفر عنوان و بیان کرد: این تعداد در 276 پایگاه بهداشتی و 663 خانه بهداشت برای ترویج مفاهیم سلامت و توانمندسازی افراد در جهت حفظ و ارتقاء سلامت جامعه تلاش می کنند.

درخشان گفت: اجرای طرح داوطلبان سلامت در خراسان رضوی از سال 1372 به منظور گسترش مراقبتهای بهداشتی و ارتقا سلامت دنبال می شود.

وی افزود: داوطلبان سلامت هفته ای حداقل دو ساعت آموزشهای مربوطه را توسط مربیان آموزشی بر اساس پروتکلهای وزارت بهداشت فرا می گیرند و با زبان ساده به خانوارهای زیر پوشش خود انتقال می دهند.

مدیر توسعه شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد موضوعهایی همچون سلامت کودکان، سلامت خانواده، سلامت جامعه، آشنایی با بیماریهای شایع و مصرف منطقی دارو را از جمله مباحث آموزشی داوطلبان سلامت برای جمعیت زیر پوشش برشمرد.

شایان ذکر است؛ پنجم دسامبر برابر با 14 آذر ماه 'روز جهانی داوطلب' نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.