حاشیه‌های جلسه علنی امروز مجلس؛

بازهم تذکر کوچک‎زاده جنجال آفرید/ اعتراض باهنر به یک عضو هیئت رئیسه مجلس

جلسه علنی امروز مجلس در حالی سپری شد که با حواشی زیادی همراه بود.

بازهم تذکر کوچک‎زاده جنجال آفرید/ اعتراض باهنر به یک عضو هیئت رئیسه مجلس
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیصد و هفتاد و هفتمین جلسه علنی مجلس درحالی سپری شد که با حواشی زیادی همراه بود.

جلسه علنی امروز مجلس مصوبات و تذکرات زیادی نداشت، ولی با همه این اوصاف همان تذکرات کوتاه هم در مقاطعی منجر به مشاجره لفظی برخی نمایندگان شد.

داستان حواشی امروز مجلس از یک تذکر آغاز شد، تذکری که بازهم ردپای مهدی کوچک‌زاده در آن به چشم خورد.

مهدی کوچک‌زاده اینبار به روند بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تکمیلی تذکر داشت. این نماینده مردم تهران با بیان اینکه در بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌ه‎ای تکمیلی هیئت رئیسه چندین خلاف قانون انجام داده است، گفت: ابتدا باید بگویم که مخالف اول جناب آقای منادی اصلا با طرح مذکور مخالفت نکردند و به نوعی سخنرانی ایشان دفاع از دانشگاه آزاد بود

کوچک‌زاده افزود: مگر هیئت رئیسه مجلس مدافع دانشگاه آزاد است که بدین نحو صحبت می‌کند؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین به خلاف دوم صورت گرفته در بررسی این طرح اشاره کرد و گفت: طبق آئین‌نامه زمانی که برگه‌ای در مجلس تکثیر و توزیع می‌شود باید با اجازه هیئت رئیسه مجلس صورت گیرد.

در همین حال کوچک‌زاده برگه‌ای را که در دست داشت بالا گرفت و گفت: این برگه‌ای است که جناب آقای منادی بدون امضای هیئت رئیسه در مجلس توزیع کرده است.

کوچک‌زاده در ادامه به خلاف سوم انجام شده در بررسی طرح مذکور اشاره کرد و گفت: از صبح شاهد توزیع کتابچه معاون پارلمانی دانشگاه ازاد در بین نمایندگان هستیم که عنوان آن حمایت تاریخی 83 درصد از نمایندگان مجلس از توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد بود که وقتی بنده از بسیاری از نمایندگان درباره انتشار عکس‌شان در این کتابچه سوال کردم، آنها به بنده گفتند؛ "اصلا مسائل اینطور نیست که در این کتابچه آورده شده است". این سه حرکت خلاف مواردی بود که باید به آنها اشاره می‌کردم.

وی در ادامه به موضوع استعفای خود اشاره کرد و گفت: قطعا این سه حرکت یکی دیگر از دلایلی بود که استعفایم را مطرح کردم و هیئت رئیسه صلاح ندانست آن را اعلام وصول کند.

در ادامه محمدرضا باهنر در واکنش به اظهارات کوچک‎زاده گفت: توزیع کاغذ، کتاب ، نامه و پاکت بین صندلی‌ها کاملا درست است که باید با اذن هیئت رئیسه مجلس انجام شود، حالا اگر اذن شفاهی بوده باید از دبیران هیئت رئیسه سوال کنم و مشخص شود که موضوع چه بوده است.

همچنین باهنر در ادامه با اشاره به دلایل مخالفت مخالفان با طرح‌ها خطاب به کوچک‌زاده گفت: ما نمی‌توانیم جلوی دلایل مخالفت برخی مخالفان را بگیریم و بگوییم که آنطور صحبت کن که من می‌پسندم، چرا که هرکس دلیلی برای کارخود دارد.

در همین حین بود که تریبون منادی عضو هیئت رئیسه مجلس باز شد و وی با صراحت خطاب به کوچک‌زاده گفت: من یکشنبه هفته اینده جواب شما را خواهم داد!

محمدرضا باهنر هم که ریاست بخشی از جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، در واکنش به اقدام منادی گفت: جناب آقای منادی تریبون شما تنها برای دعوت ناطقان دستور باز می‌شود و نباید درباره سایر موارد از پشت این تریبون صحبت کنید.

در همین حین بود که مجددا منادی اقدام به پاسخگویی به کوچک‌زاده کرد و گفت: "بنده به احترام این جلسه پاسخ شما را بعدا می‌دهم". اما در حین این مباحث بود که باهنر از اقدام منادی عصبانی شده و خطاب به دهقان عضو دیگر هیئت رئیسه مجلس گفت: "آقای دهقان اسامی ناطقان را از آقای منادی بگیرید و شما آن اسامی را بخوانید" که در ادامه کنش و واکنش‌ها منادی با عذرخواهی موضوع را خاتمه داد و اسامی را اعلام کرد.

اما حواشی سیصد و هفتاد و هفتمین جلسه علنی امروز مجلس به همینجا ختم نشد و مشاجره لفظی دیگری در زمان ایراد نطق ناطقان بین بهروز نعمتی و مهدی زاهدی درگرفت. مشاجره‌ای که از گفت‎وگویی ساده آغاز شد و به خط و نشان کشیدن این دو نماینده برای هم تبدیل شد.

براساس گزارش باشگاه خبرنگاران مشاجره بهروز نعمتی و مهدی زاهدی در حالی در مجلس ادامه داشت که چندین بار نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه زاهدی را از حلقه مشاجره با نعمتی بیرون می‌کشید که تأثیری نداشت و مجددا زاهدی به سمت نعمتی می‌رفت تا مابقی حرف‌های خود را با خطاب قرار دادن این نماینده ادامه دهد. در همین حال بود که محمدرضا باهنر از ایراد نطق اولین ناطق جلسه علنی امروز خودداری کرد و با اظهارات خود تجمع کنندگان را از کنار صندلی بهروز نعمتی به نشستن بر صندلی خودشان فراخواند.

 مصطفی افضلی فرد، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در رابطه با علت این مشاجره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این مشاجره لفظی در رابطه با طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی بود که نمایندگان از شدت گرفتن این مشاجره جلوگیری کردند.
برچسب ها: تذکر ، باهنر ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار