عبادی: نمی‌خواهیم بخشی از کشمکش‌های منطقه باشیم

نخست وزیر عراق تاکید کرد این کشور نمی‌خواهد بخشی از کمشکش های منطقه باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ "حیدر عبادی،" نخست وزیر عراق، اظهار داشت: هیچ توجیهی برای ورود نظامیان ترکیه به خاک عراق وجود ندارد. من امیدوارم دولت ترکیه به درخواست عادلانه و قانونی عراق پاسخ مثبت بدهد و همه نظامیان خود را از خاک عراق خارج کند.
 
عبادی افزود: دولت ترکیه باید به حاکمیت ملی عراق احترام بگذارد و به خروج آخرین نظامی خود از خاک عراق پایبند باشد. دو کشور چند تفاهمنامه امنیتی دارند که طرف ترکیه ای برای ما تجهیزات نظامی ارسال کند. ما مشکلی با دریافت تجهیزات نظامی از دیگر کشورها نداریم و در گذشته هم از کشورهای مختلف از جمله اعضای شورای همکاری خلیج فارس و ائتلاف بین المللی در این زمینه درخواست کمک کرده ایم؛ اما ما به حضور نیروهای بیگانه در خاک عراق نیازی نداریم و اجازه چنین اقدامی را هم نمی دهیم.

نخست وزیر عراق گفت: مشارکت بعضی کشورهای منطقه ای در مبارزه با داعش را رد کردم تا عراق به بخشی از کشمکش منطقه ای تبدیل نشود. ما امروز شاهد کشمکش منطقه ای هستیم. ما نمی خواهیم عراق به سوریه جدید و به میدانی برای درگیری منطقه ای و طایفه ای تبدیل شود. هدف ما بیرون راندن داعش از عراق است. داعش تهدید تروریستی برای همه کشورهاست.
 
حیدر عبادی افزود: ما می خواهیم ترکیه نقش اساسی در مبارزه با داعش ایفا کند. ما اصرار داریم روابط بسیار خوبی با ترکیه در سطوح مختلف داشته باشیم. دیدگاه دولت عراق آن است که کشور بدون همکاری با همسایگان نمی تواند پیشرفت کند.
 
عبادی پیش از این با تاکید بر اینکه بیشتر نفتی قاچاق داعش از خاک های ترکیه عبور می کند، خواستار توقف قاچاق نفت عراق به ترکیه شده بود.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار