عارفی: مجوز به کارگیری سالیانه 50 معلول در مشاغل دولتی ناچیز است

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز به کارگیری معلولان در مشاغل دولتی در حال حاضر 50 نفر در سال است که این رقم در مقایسه با تعداد معلولان کشور بسیار ناچیز است.

آماده شنبه////// 50 نفر در سال مجوز به کارگیری معلولان در مشاغل دولتی
فرج اله عارفی، نایب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه دولت، مکلف به بستر سازی برای تامین حق و حقوق معلولان است، گفت: در حال حاضر به دلیل نبود ضمانت اجرایی در قانون حمایت از معلولان، این قشر، علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با مشکلات جسمی، رنج تبعیض در زمینه های رفاهی از جمله، عدم مناسب سازی معابر، شغل، مسکن و ... را نیز متحمل شده اند. 

وی تصریح کرد: بستر سازی برای تامین حق و حقوق معلولان و حمایت از این قشر در" قانون حمایت" به عهده دولت بوده که تاکنون هیچ ضمانت اجرایی نداشته و با نقص ها و کمبودهایش رها شده است. 

عارفی با اشاره به اینکه  سازمان بهزیستی متولی حمایت از معلولان و رسیدگی به نیازهای آنهاست، افزود: این سازمان موظف است تا برای اجرای صحیح و بی نقص این قانون، تخلفات موجود را به کمیسیون اجتماعی مجلس گزارش دهد تا با پیگیری مشکلات این افراد بتوانند از حق و حقوق خود همان گونه که در شأنشان است برخوردار شوند. 

هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سازمان بهزیستی باید پیشنهادات لازم را در خصوص نیازهای معلولان مبنی بر ایجاد فرصت های شغلی، حمایت در زمینه ازدواج، آموزش توانمندی و توانبخشی و حرفه آموزی، به دولت یا کمیسیون ارایه دهد. 

وی تاکید کرد: مجوز به کارگیری معلولان در مشاغل دولتی در حال حاضر 50 نفر در سال است که این رقم در مقایسه با تعداد معلولان کشور بسیار کم بوده و ادامه اجرای این قانون تخطی از حقوق این قشر خواهد بود. 

عارفی در پایان گفت : لازم است با ایجاد ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری، فکری اساسی برای رفت و آمد بدون دردسر معلولان در اماکن عمومی صورت گیرد.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار