جبران کاستی‌های گیشه و مخاطب با سینمای کودک

سینمای کودک پتانسیل‌های لازم را داشته و علاوه بر فرهنگ‌سازی در بازگشت سرمایه نیز موثر است.

امیر عبدی نویسنده فیلم «گمیچی» در خصوص محتوای کار و وضعیت سینمای کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: سینمای کودک علاوه بر فرهنگ‌سازی برای کودکان در بازگشت سرمایه نیز بسیار موثر خواهد بود زیرا قلب سینما در گیشه می‌تپد و اگر گیشه را حذف کنیم چیزی از سینما باقی نمی‌ماند. سینمای کودک پتانسیل‌های لازم را دارد و بزرگترین بستر برای کاستی‌های گیشه و مخاطب است. 

وی عنوان کرد: متأسفانه ما کمی بی‌مهریم. یا سینمای کودک را جدی نمی‌گیریم و یا فیلم‌های جدی را در مورد آن نمی‌سازیم.

عبدی در ادامه در خصوص موضوع فیلم خود بیان کرد: متن این کار را به طور مشترک با مجید اسماعیلی به نگارش درآورده‌ایم. این کار مربوط سال گذشته است، اگر به بخش هنر و تجربه جشنواره امسال راه پیدا کند اتفاق بسیار خوبی خواهد بود. این فیلم در اصفهان و در بخش بین‌المللی جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را دریافت کرد. 
    وی بیان کرد: مضمون و داستان کار راجع به یک کودک آذربایجانی است. داستان کار در بستر دریاچه ارومیه روی می‌دهد. یک پسر بچه 13-12 ساله در حالی که دریا خشک شده و کشتی نشان هم در حال از بین رفتن است تلاش می‌کند که کشتی را زنده و سرپا نگه دارد. 
      عبدی افزود: در طی سفری که با اسماعیلی به دریاچه ارومیه داشتیم به طور اتفاقی یک کشتی دیده شد و ایده این کار ساخته شد.در ابتدا در حد یک ایده خام بود که بعد از مدتی ماندن در محل به آن شاخ و برگ دادیم. تا جایی که یک پسر بچه 13-12 ساله آذری و یک پسر جنوبی با پوست تیره باهم همراه و دوست شده و بدین شکل قصه پیش می‌رود. به علاوه این پسر یک برادر بزرگ دارد که قصد فروش کشتی را دارد و این دو نوجوان در حال مبارزه برای نگه داشتن کشتی هستند و مابقی ماجرا.
        عبدی در مورد پیش بینی بازخوردها از «گمیچی» اظهار داشت: تصور می‌کنم این کار فیلمی باشد که مخاطبان به آن علاقمند شوند چرا که فیلم حال و هوای کودکانه سالم و خوبی دارد. «گمیچی» دارای یک درام ساده، سالم و بهداشتی است. امیدوارم کار به جشنواره فجر برسد و بعد از آن در اکران هم اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.
          وی درخصوص فضای کنونی سینمای کودک و نوجوان عنوان کرد: اتمسفر و فضای سینمای کودک و نوجوان را دوست دارم.اما اتفاقاتی که برای سینمای کودک و نوجوان درحال رخ دادن است اتفاقات خوبی نیست. چرا که در تمام دنیا بیشترین آمار تماشاچیان در سالنهای سینما از کودکان و نوجوانان نشأت می‌گیرد. 
              برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

              انتهای پیام/
              اخبار پیشنهادی
              تبادل نظر
              آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
              آخرین اخبار