مشهد؛

تدارك ٧ هزار سرویس حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران رضوی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی گفت: هفت هزار سرویس ناوگان حمل و نقل عمومی برای انتقال زائران رضوی از مشهد به اقصی نقاط کشور تدارک ديده شده است.

تدارك ٧ هزار سرویس حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران رضویبه گزارش گروه گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ جواد وحدتی فرد با اشاره به اينكه بر اساس برنامه ریزی این ناوگان در سه روز، مسافران و زائران را به شهرها و استانهای مختلف کشور منتقل خواهد کرد، اظهار كرد:  با هدف جبران بخشی از هزینه اتوبوس ها برای آمدن یک سر خالی به مشهد، کرایه ناوگان اتوبوس و مینی بوس های برون شهری از مبدا مشهد به سایر نقاط کشور از 20 تا 23 آذرماه 20 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز با صدور شیوه نامه ای به کل ناوگان حمل و نقل کشور ابلاغ کرده که در ایام آخر ماه صفر، همانند وضعیتی که در زمان اربعین سالار شهیدان عمل کردند به مشهد اعزام شوند.

وحدتی فرد اظهار کرد: برخی هماهنگی های بین دستگاهی بویژه با بخش ریلی استان نیز انجام شده تا در خصوص انتقال زائران پیاده به شهرهایی چون نیشابور ، سبزوار ، تربت حیدریه و سرخس که در مسیر ریلی قرار دارند، همکاری کنند.

وی گفت: مسئولان کاروان های زائران پیاده این شهرها نیز ملزم شده اند برای بازگشت این زائران از قطار استفاده کنند و وسایل نقلیه عمومی جاده ای این مناطق، به نقاطی که سامانه حمل و نقل ریلی ندارد، اختصاص یابد.

وحدتی فرد ادامه داد: به این منظور به تمام ناوگان اتوبوسرانی استان ابلاغ شده که جمعه شب در مشهد مستقر شوند تا از ابتدای صبح روز سی ام صفر، ناوگان کافی برای انتقال و بازگشت مسافران در اختیار مشهد باشد.

وی پیش بینی کرد که در آخر ماه صفر در مجموع 20 هزار سرویس خروجی از مشهد مسافران مشهد الرضا (ع) را به مناطق مختلف کشور منتقل کنند. 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی با بیان اینکه کمبودی در بحث تامین ناوگان اتوبوسی وجود ندارد، افزود: در عین حال با توجه به اینکه پیش بینی می شود به یکباره کاروان های زیارتی بویژه زائران پیاده از ظهر روز سی ام صفر به یکباره برای بازگشت به پایانه مراجعه می کنند، ممکن است مراجعه حجم انبوه جمعیت به این مجموعه، با توجه به محدودیت فضا، موجب بروز مشکل و کندی خدمات رسانی شود.

وحدتی فرد با تاکید بر اینکه کاروان ها ظرف این دو روز برای تهیه بلیت اتوبوس اقدام کنند، گفت: طی این روزها 130 دفتر و آژانس خدمات مسافرتی در مشهد فعال است و زائران می توانند بلیت بازگشت خود را از این مراکز تهیه کنند و پایانه ها تنها محل سوار و پیاده شدن زائران و مسافران است.
بیش از دو میلیون و 200 هزار زائر و مسافر از 14 آذرماه تا روز پنجشنبه برای شرکت در آیین های عزادارای ایام پایانی ماه صفر وارد مشهد مقدس شده اند که بر اساس پیش بینی ها تا روز شهادت امام رضا (ع) شمار آنان از سه میلیون و 700 هزار نفر خواهد گذشت.

برآوردها حاکی از آن است که بیش از 250 هزار نفر از این جمعیت کاروان های زائران پیاده هستند.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.