مشهد؛

مشهدالرضا غرق در ماتم و عزا

همزمان با 28 صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اجتماع عظیم عزاداران نبوی صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ از صبح امروز 3 هزار هییت مذهبی و 250 هزار زائر پیاده به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و سوگواران نبوی در قالب هیات ها اجتماع عظیمی را در صحن جامع رضوی تشکیل دادند.

هییت های مذهبی از صبح امروز از گوشه و کنار شهر خود را به خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی رساندند و حرکت خود به سمت حرم مطهر ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) آغاز کردند.

حرکت هییت های مذهبی با صدای سنچ و طبل، سینه زنی و زنجیرزنی دسته جات عزاداری، نوحه خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت همراه بود که شهر مشهد را در ماتم فرو برد و مجاوران را از گوشه و کنار شهر با هییت ها همراه کرد.

پس از اقامه نماز ظهر و عصر در صحن و سرای آستان  مقدس رضوی، هیات هایی که در خیابان های اطراف حرم مستقر شده بودند، همگی در صحن جامع رضوی حرم اجتماع کردند و یکصدا 'یامحمدا' و 'یا حسن مجتبی' سر دادند و مشتان گره کرده خود را بر سر و سینه زدند.

در این مراسم ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از جمله «احمد واعظی»، «میثم مطیعی»، «ابوالفضل مشکینی» به ذکر مصیبت و مرثیه سرایی پرداختند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.