تدوین استانداردهای تجهیزات توانبخشی کشور، به اساتید دانشگاه علوم بهزیستی محول شد

با انتصاب سه تن از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به عنوان رییس، نایب رییس و دبیر کمیته فنی متناظر تجهیزات توانبخشی برای معلولین سازمان ملی استاندارد ، تدوین استانداردهای تجهیزات توانبخشی به اساتید این دانشگاه محول شد .

فرهاد آزادی  دبیر کمیته فنی تجهیزات توانبخشی برای معلولین در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: سازمان ملی استاندارد، با توجه به جایگاه ممتاز دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در حوزه توانبخشی و حضور اعضای محترم هیات علمی و کارشناسان خبره در گروههای مرتبط  آموزشی این دانشگاه، تدوین استانداردهای تجهیزات توانبخشی را به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی محول کرد .
 
وی توضیح داد: استاندارد ، یک مدرک از ملزومات ، خصوصیات ، راهبردها  یا مشخصاتی است که بایستی بطور دائم استفاده شوند ، تا مطمئن شویم که مواد اولیه ، محصولات ، فرآیندها و سرویس ها منطبق با اهداف مورد نظر تهیه می شوند .
 
وی ، هدف از استاندارد سازی را ، تولید یا ارائه یک محصول ، فرآیند و خدمت، درست مطابق با هدف مورد نظر و نیز پذیرش بین المللی دانست و افزود: همانطور که سازمان بین المللی استاندارد، شعار امسال را استاندارد، زبان مشترک بین المللی تعیین کرده است .
 
دکتر آزادی یادآور شد که استانداردهای بین المللی سازمان بین المللی استاندارد (ISO) ،  امن بودن ، معتبر بودن و کیفیت مناسب محصولات و خدمات را تضمین و بیمه می کنند . 
 
دبیر کمیته فنی متناظر  تجهیزات توانبخشی برای معلولین  تصریح کرد: استانداردهای بین المللی به  لحاظ تجاری هم ، با کاهش هزینه ها و به حداقل رساندن ضایعات و خطاها، ابزار های استراتژیک  محسوب می شوند و سازمان ملی استاندارد ایران نیز به منظور پاسخگویی به مدارک سازمان بین المللی استاندارد ، نظیر بسیاری از سازمانهای سایر کشور ها، کمیته های متناظر با کمیته های فنی ISO  را تشکیل داده است .
 
وی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد در حال حاضر در بيش از 124 کميته فني و فرعي، عضو فعال و در 152 کميته فني و فرعي، عضو  ناظر مي باشد، اظهار داشت: یکی از این کمیته های فنی ، کمیته فنی 173 با عنوان تجهیزات توانبخشی برای معلولین است که سازمان بین المللی استاندارد در آن عضو  فعال بوده و حق رای دارد . 
 
دکتر آزادی افزود:  دبیرخانه این کمیته در معاونت درمان و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مستقر  است و متخصصان و کارشناسان همکار می توانند با شماره تلفن 22180073 یا شماره داخلی 251 تماس گرفته و شرایط عضویت را جویا شوند .
 
وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد که کمیته فنی  تجهیزات توانبخشی برای معلولین دارای پنج کمیته فرعی می باشد و در ترکیب هر یک از این کمیته های فرعی، علاوه بر همکاران محترم هیات علمی و کارشناسان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، از اعضای محترم هیات علمی سایر دانشگاهها از جمله دانشگاه صنعتی شریف ، دانشگاه تهران ، دانشگاه علوم پزشکی ایران ، دانشگاه علوم پزشکی ارتش و متخصصان بخش خصوصی  نیز دعوت به همکاری شده است .
 
شایان ذکر است ، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با 21 دپارتمان تخصصی و هشت مرکز تحقیقات ، به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و 700 نیروی متخصص در رشته های خاص حوزه های رفاه اجتماعی، سلامت اجتماعی (وتعیین کننده های آن)، سلامت روانی و توانبخشی ، مانند کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتوپدی فنی، ارگونومی، فیزیوتراپی، پرستاری ، مددکاری اجتماعی ، مشاوره خانواده، سالمند شناسی، رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان و همچنین روانپزشکی و روانشناسی می پردازد ، که در برخی از این رشته ها به عنوان تنها برگزارکننده دوره های تحصیلات تکمیلی و phd ،  و در تعدادی از آنها ، نخستین مجری دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور و حتی کشورهای منطقه شناخته شده است .
 
 این دانشگاه در مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی کشور قرار دارد، و با دو بیمارستان و سه مرکز پزشکی – توانبخشی، زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کند .



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار