تعطیلی روزهای پنجشنبه دلیل بر کم اهمیتی به تربیت بدنی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف ما بر این است که در ساختار جدید 3-3-6 به جایگاه تربیت بدنی اهمیت ویژه‌ای داده شود و دانش‌آموزان در کنار تربیت اخلاقی به تربیت جسمانی هم بپردازند.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، فانی وزیر آموزش و پرورش در جمع دبیران حاضر شد و گفت: رتبه بندی معلمان، اقدامی بود که در زمان کوتاه انجام شد و آثار خوبی را به جاگذاشت و همان طور که اعلام شده به دلیل آن که ما اصرار داشتیم که از اول مهرماه احکام همکاران صادر شود، همه‌ی ضوابط رتبه بندی را لحاظ نکردیم و به چند شاخص بیشتر نپرداختیم.

وی افزود: برای آن که بتوانیم به سرعت احکام را صادر کنیم، در سند تحول این نکته ذکر شده که ما باید از معلمین ، ارزیابی حرفه‌ای داشته باشیم و بر اساس ارزیابی، رتبه بندی صورت بگیرد و فازهای بعدی رتبه بندی در آینده خواهد بود. 

فانی اظهار داشت: سیاست آموزش و پرورش توسعه‌ی کمی و کیفی رشته‌ی علوم انسانی است و درحال حاضر مشکلی که در رشته‌ی علوم انسانی وجود دارد، توسعه‌ی کیفی است و ما باید تلاش کنیم که در توسعه کیفی این رشته قدم‌هایی بر داریم زیرا هرچه دانش‌آموزان در رشته‌ی علوم انسانی افرادی توانا و با انگیزه‌ی بیشتری باشند، یقینا ما در آینده شاهد توسعه‌ی‌ این رشته خواهیم بود. 

وی مطرح کرد: در نظام جدید 3-3-6 امیدواریم که جایگاه درس‌های مختلف از جمله تربیت‌بدنی، به جایگاه اصلی خود برگردد و دانش‌آموزان در عین تربیت علمی، تربیت جسمانی هم پیدا کنند و در حال حاضر کم‌ اهمیتی که نسبت به تربیت بدنی صورت می‌گیرد، به دلیل تعطیلی‌های روز پنجشنبه است. 

فانی ادامه داد: کل بودجه‌ی آموزش و پرورش امسال حدود 24 هزار میلیارد تومان است و اگر قرار باشد، این اعتبار تماما صرف حقوق کارکنان شود، اعتباری برای انجام کارهای دیگر در اختیار نیست، همچنین باید در نظر داشته باشیم که تحول در آموزش و پرورش، تحول در منابع انسانی آموزش و پرورش است و اگر ما به دنبال تحول در نظام تعلیم و تربیت هستیم، باید از توانمندی‌ بالایی برخوردار باشیم.    

وی بیان داشت: لازمه‌ی بهسازی منابع انسانی ادامه تحصیل و به روز رسانی اطلاعات است اما باید با توجه به منابع‌مان برنامه ریزی کنیم و امیدواریم که علی رغم مشکلات، با موفقیت‌هایی که در صحنه‌ی بین المللی در دولت یازدهم کسب کرده‌ایم، بتوانیم به ایده های مورد نظر برسیم. 

فانی در پایان گفت: تعداد زیادی خانه معلم در دهه‌ی فجر امسال، برگزار خواهد شد، هر چند که محدودیت‌های قانونی برای توسعه‌ی خانه ی معلم وجود دارد، ولی ما با کمک منابع غیر دولتی تلاش کردیم که خانه‌های معلم را توسعه دهیم. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار